התושבים מודאגים

הטרגדיה בגאולה: נהג המשאית ערך שחזור של התאונה בה נהרג יואל דוד ז"ל | תיעוד

האם התאונה הקשה בה נהרג יואל דוד לנאו ז"ל, בן ה-10, הייתה צפויה? לדברי תושבי השכונה התשובה היא חיובית: "הכתובת הייתה על הקיר, אם העירייה לא תטפל, זה יכול חלילה לקרות שוב" | נהג המשאית שיחזר את התאונה עם חוקרי המשטרה • תיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בעיגול: נהג המשאית בשחזור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הטרגדיה בירושלים: בשעה 13:15 (רביעי), התקבלו דיווחים ממוקדי החירום על תאונה קשה מאוד ברחוב מלכי ישראל בירושלים, בין משאית בטון לילד חרדי, חסיד חב"ד בן 10.

כוחות ההצלה והחירום שהגיעו למקום, ניסו לבצע החייאה בילד, אך למרבה הצער והיגון כל הניסיונות כשלו ולאחר דקות, מותו של הילד נקבע במקום.

הילד שנהרג בתאונה המזעזעת, הוא יואל דוד לנאו ז"ל, שרק לאחרונה עלו הוא ומשפחות מאוקראינה לישראל בעקבות המלחמה. אביו של הילד, דניאל, שוהה כעת בקפריסין ושם הוא קיבל את הבשורה המרה והוא עושה את דרכו לישראל. הלוויה תתקיים ככל הנראה עוד הלילה.

תושבי השכונה המזועזעים מהטרגדיה, סיפרו ל'כיכר השבת' מיד לאחר התאונה: "הכתובת הייתה על הקיר, אין מאיפה לעבור מבלי לרדת לכביש ולהסתכן במוות. הילד שנהרג לא אשם, לא הייתה לו ברירה".

תושבי האזור, ליד זירת התאונה

"גם לפקחי התנועה אין שליטה על מה שקורה פה. העירייה חייבת להתעשת, זה מזל שזה קרה רק עכשיו ולא כבר לפני חצי שנה. אני קוראת לעירייה, תטפלו בזה, אחרת לצערי זה יקרה שוב ולא תוכלו להגיד שאתם לא שפכתם את הדם".

"עדת ראייה אמרה לי", מספרת תושבת השכונה, "שהיא ראתה את נהג המשאית מזגזג, אני לא יודעת מה באמת קרה, אבל אתם יכולים לראות לבד מה קורה פה, אני לא חושבת שזו רק רשמת הנהג".

המשטרה שהגיעה למקום, עצרה את נהג משאית הבטון ולאחר תחקור ראשוני במקום, חוקרי המשטרה יצאו יחד איתו לשחזור התאונה.

תושבת השכונה זועמת

תושב שכונה נוסף אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "סליחה על החריפות, אבל הדם על הידים של העבודות פה בעיר. וזה לא השערה. אנחנו גרים פה בשכונה של התאונה כבר שנים. לפני מספר חודשים לצורך עבודות הרכבת הפכו חצי מהצמתים פה לרמזורים "כפולים" (ירוק להולכי רגל תוך כדי כתום מהבהב לרכבים) ומסכנים פה את כל התושבים.
בשעתו, התרענו והתקשרנו למשטרה ולכל העולם, כדי להגיד שזה לא מקובל עלינו שחלק מהצמתים פה עם רמזור כפול אבל אף אחד לא הקשיב. עכשיו זו התוצאה".

"אתמול", מוסיף התושב, "חציתי כביש בצומת שם, בשעה 12 וחצי בלילה, ונהג מונית שנסע על 100 - כמעט העיף אותי.
חבל שעושים דברים בלי אחריות ובחוסר בטיחות מוחלט. דבר שכל בר דעת רואה ומבין. הרמזורים הכפולים הללו היו צריכים להפסק אתמול!".

השחזור

משאית הבטון פנתה מרחוב שמגר לכיוון רחוב תורה מציון, כאשר המשאית הגיעה לפנות בצומת הרחובות - תורה מציון, שרי ישראל מלכי ישראל, שני ילדים שחזרו מהחיידר עברו את הכביש במעבר חציה.

השחזור עם נהג המשאית

בנקודה הזו, מסיבה שטרם ברורה למשטרה - התרחשה התאונה, ילד אחד נדרס למוות והילד השני נמלט מהמקום.

לאחר שאנשי זק"א סיימו לנקות את הזירה, בוחני תנועה של מחוז ירושלים ערכו שחזור של התאונה הקשה במקום, בסיומה עוכב נהג המשאית ונלקח לחקירה בתחנת לב הבירה של משטרת ירושלים.

יקיר שחר חובש איחוד הצלה מסר: "למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבל. כמו כן הוענק בזירה סיוע ע"י יחידת חוסן של איחוד הצלה לשתי נפגעות חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

פיני וויס ושמואל אדלר מתנדבי 'צוות הצלה' מוסיפים: "כשהגענו למקום מצאנו הולך רגל ילד כבן 10 כשהוא לכוד, במצב אנוש מחוסר הכרה, לאחר שנדרס ממשאית בטון".

"בסיוע פארמדיקים וחובשים נוספים של מד"א וצוות הצלה ביצענו בו בדיקות רפואיות, ולמרבה הצער בעקבות אופי הפציעות הקשות נאלצו הפארמדיקים של מד"א לקבוע את מותו במקום".

מחברת ׳מוריה׳ המבצעת את עבודות התשתית באזור נמסר כי "מדובר בתאונה קשה, כואבת ומצערת. נסיבות התאונה נחקרות על ידי המשטרה בשעה זו. יובהר כי לא מדובר ברכב שקשור לעבודות התשתית באזור, אלא בתאונת דרכים שנגרמה על ידי משאית חולפת.

"צוותי הבטיחות והאכיפה פועלים באזור העבודות באופן יומיומי כדי לדאוג לבטיחות התושבים ורווחתם וימשיכו בכך לאורך כל תקופת עבודות התשתית בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר