"צעירים נבערי דעת ורוח"

בלב השכונות החרדיות: קמפיין נגד הצבעה לבן גביר ולחילונים

שלושה ימים לפתיחת הקלפיות, קמפיין ענק ברחבי השכונות החרדי נגד הצבעה למפלגות החילוניות ול'ציונות הדתית' • הקמפיין מתרכז במאוכזבי הסיעות החרדיות וקורא להם 'שב ואל תעשה עדיף' (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
במודעות בירושלים, ערב שבת (צילום: ללא קרדיט)

סמוך לכניסת השבת כוסו השכונות החרדיות בירושלים ובני ברק במודעות ענק המזהירות את הציבור החרדי מהצבעה למפלגות חילוניות או ל'ציונות הדתית' בראשות איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', תוך קריאה שעדיף להישאר בבית מאשר להצביע למפלגות שאינן חרדיות.

הקמפיין, שטרם ברור מי עומד מאחוריו, פונה בעיקר למאוכזבי המפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה'. כאמור, המודעות נתלו ברוב השכונות החרדיות ברחבי הארץ.

במודעות הענק נכתב: "עומדים אנו ימים ספורים לפני יום הבחירות, ושמועה שמענו ותחרד אזנינו כי ישנם אנשים צעירים נבערי דעת ורוח, אשר חֵלֶב עַל כִּסְלָם אשר משכנעים ופועלים ללא לאות לשכנע להצביע ולהרבות חיילים למפלגות חילוניות וחרדליו"ת".

במודעות נרמזו מפלגות 'הליכוד' ו'עוצמה יהודית': "רוממות ביבי בגרונם וחרב בן גביר בידם".

מנהלי הקמפיין מתייחסים למאוכזבי היסעות החרדיות וכותבים: "מתבלים בהשקפתם טענות ותואנות שונות ומשונות על עסקני הציבור החרדי כגון על יהדות התורה, החשש הגדול מקנן בליבם שהרב משה גפני ילך עם לפיד / גנץ ביום שאחרי הבחירות והאחרון הכביד: שככל הנארה נדבק לכסאו עוד מימות המנדט ולא נמצא איש שר יוכל להסיר זה הדבק ממכנסיו, ובכלל: כל נציגיהם של מפלגת יהדות התורה, עברו כבר את מיטב שנותם ואין אחד מהם המבין ומחובר לדור הצעיר יותר.

"הן כעסם של חסידי בעלזא הסולאים בפז שלא שוכחים את הפגיעה בכ"ק אדמו"ר שליט"א ומתווה החינוך הטהור שלו שהוכיח את עצמו לאחר מכן לטובה ולברכה. הן בציבור הליטאי הכעס על מינוי הרב יצחק גולדקנוף שהואשם בעושק הגננות - והוא יהיה "יו"ר המפלגה".

"הרב אריה דרעי שהבטיח רבות ועשה מעט. באבטחה לחוקק חוק רישום איזורי, הוא והחכי"ם טוענים השכם והערב על אפליות קשות נגד הציבור הספרדי ובו במן בנותיהן של ראשי מפלגת ש"ס לומדות בסמינרים האשכנזים וראשי המפלגה לא עושים מאומה למען שינוי המצב, וכמובן הסכם אוסלו העולה על שלחן הפולטיקה בכל עת".

"ככל שטענותיהם צודקות", נכתב במודעות: "האנשים האלו עושים נפשות למפלגות חילוניות או דתיות אשר אין רוח חכמים נוחה מהם ורבים חללים הפילו (וכבר הוכחו דברי רוח קדשו של הגר"ע יוסף זצ"ל על מפלגת "הבית היהודי" שזה בית של גויים! היום, כולם מבינים) וחלקם אף הרימו רשם להצהיר זאת בגאון בכל מקום וגם ברחבי המדיה, כי יצביעו למפלגות אלו ואף הסקרים מראים להם הצלחה גדולה".

בסיום המודעה נכתב: "אשר על כן הננו לגלות דעת תורה בשם גדולי הדור אשר עמנו היום ואת אשר אינם עמנו היום אשר הורונו כי מוטלת חובה קדושה על כל איש ישראל אשר יראת ה' בו, לא להצביע להם כלל ועיקר. ללא שום הוראת היתר כלל ולא יוצא מן הכלל. מוטב כי ישבו בביתם ולא יחזקו בהצבעתם את אנשי כנסת המנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר