הפיגוע בחברון | דקה אחר דקה

המחבל ירה באב ובנו, הפתיע את כוחות ההצלה - עד שחוסל בדריסה וירי

גבר בן 50 נרצח בפיגוע הירי בכניסה לשכונת גבעת האבות בקריית הארבע | שלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד במצב קשה - עופר אוחנה, מתנדב הצלה ללא גבולות יו"ש, ושניים במבצ קל שכבר שוחררו לביתם | המחבל חוסל בדריסה ע"י רבש"ץ קריית ארבע ובירי של לוחם | כך בוצע הפיגוע הקשה, דקה אחר דקה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
עופר אוחנה שנפצע שה בפיגוע והרכב שדרס את המחבל (צילום: הצלה ללא גבולות)

הפיגוע הקשה בחברון - דקה אחר דקה: גבר בן 50 נהרג אמש (מוצ"ש) בפיגוע הירי בכניסה לשכונת גבעת האבות בקריית הארבע, שלושה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד במצב קשה. המחבל חוסל בדריסה וירי. כך אירע הפיגוע, דקה אחר דקה.

בשעה 20:50 דווח לראשונה על שמיעת ירי קרוב לגבעת האבות. כעבור מספר דקות, בשעה 20:53, דווח על ירי ופצועים במכולת ליד גבעת האבות. בתוך זמן קצר התברר כי מחבל פתח בירי מרובה M-16 לאב ובנו בעת שאלו סיימו את קנייתם במכולת שבבעלות פלסטיני.

רגעי הפיגוע (תיעוד ערבי)

המחבל, הגיע עם נהג ברכב מסוג פולקסווגן דרך חסם אשמורת ועצרו ליד המכולת. לאחר שזיהה שהאב ובן שסיימו את קנייתם במקום - יהודים, חיכה שיעלו לרכב, ואז פתח באש לעברם מתוך הרכב. האב נפצע באורח אנוש, מצבו הידרדר במהלך הפינוי ובבית החולים 'הדסה עין כרם' נאלצו לקבוע את מותו והבן נפצע באורח קל.

הרכב עם המחבל נוסעים חזרה לכיוון חברון ועוצרים אחרי החסם. המחבל יוצא מהרכב וחוזר רגלית למכולת.

בעקבות הדיווח על הירי, הוקפץ למקום איש ביטחון מחברון יחד עם החובש עופר אוחנה, כשהם הגיעו לזירה - המחבל הפתיע אותם ופתח לעברם בירי. איש הביטחון נפצע באורח קל והחל להשיב בירי, בעוד החובש עופר אוחנה נפצע באורח קשה והצליח לרוץ ולתפוס מחסה בבית סמוך.

רגעי חיסול המחבל (צילום: לפי סעיף 27א)

לאחר דקות ספורות הגיע למקום רבש"ץ קריית ארבע, המחבל מבצע לעברו ירי, הוא דורס עם הרכב הממוגן שלו את המחבל ונטרל אותו. חייל שהיה איתו, ממתין שהרבש"ץ ירה עם הרכב מהמחבל, ומבצע וידאו הריגה.

בפיגוע, כאמור, נפצע עופר אוחנה שמצבו מוגדר קשה והוא מאושפז בבית החולים 'שערי צדק'. שני ישראלים נוספים שנפצעו באורח קל, פונו לבית החולים 'הדסה' והבוקר ד"ר אסף קידר, רופא בכיר ביחידת הטראומה בהדסה עדכן כי "שני הפצועים מן הפיגוע בקרית ארבע אשר נפגעו באורח קל, שוחררו במהלך הלילה לביתם לאחר קבלת טיפול רפואי בהדסה עין כרם".

עופר אוחנה מטפל בחיילים שנפצעו בהתהפכות רכב צבאי סמוך לכניסת השבת (צילום: הצלה ללא גבולות)

חבריו של עופר אוחנה כתבו הלילה: "כולנו מתפללים לרפואתו של חברינו עופר אוחנה מתנדב הצלה ללא גבולות יו"ש שנפצע בפיגוע הירי סמוך לקרית ארבע כשמיהר לזירה להציל חיים, שמו לתפילה עופר בן טובה".

הרכב שדרס את המחבל (צילום: הצלה ללא גבולות)

מבית החולים 'שערי צדק' עדכנו הבוקר על מצבו של אוחנה כי הוא עבר במהלך הלילה בהצלחה 2 ניתוחים והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ במצב קשה אך יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

הפלסטינים דיווחו על ערבי שנפצע גם הוא מירי המחבל ופונה לקבלת טיפול רפואי, המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל הוא מוחמד ג'עברי המזוהה אם ארגון הטרור חמאס.

דבורה אביעד פראמדיקית איחוד הצלה סיפרה כי "כשהגעתי לזירה מצאתי מספר פצועים בדרגות פציעה שונות, יחד עם כוחות נוספים בזירה ניתן מענה רפואי ראשוני לכלל הפצועים אשר הועברו להמשך טיפול בבתי החולים".

הרכב שדרס את המחבל (צילום: הצלה ללא גבולות)

חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור סיפר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צעק "נפצעתי. ירי עלי". תפסנו מחסה ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים כשמצבו של החובש קשה ויציב והפצוע השני שהיה ברכב במצב אנוש".

בחמאס מיהרו ליטול אחריות על הפיגוע וכתבו: "ההתנגדות בגדה המערבית מוכיחה את יכולתה להפתיע את הכיבוש ולהכות בכל מקום". הוא הוסיף: "ההתנגדות המרדנית בחברון ממשיכה בפעולה הג'יהאדיסטית, והופכת את כל הערים, המחנות והכפרים בגדה המערבית למבצרי התנגדות ומהפכה".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר