נקבע מותו של המחבל

השוטר שנטרל את המחבל בצומת אלמוג משחזר | צפו

הפיגוע בצומת אלמוג בו נפצעו חיילי צה"ל: השוטר שחתר למגע והצליח לנטרל את המחבל, משחזר את הרגעים הראשונים: "לא ידענו אם זה תאונה או פיגוע" | בבית החולים הדסה עדכנו בשעה זו על מותו של המחבל (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
השוטר יעקב בכר משחזר (צילום: דוברות המשטרה)

פיגוע הדריסה בצומת נבי מוסא וצומת אלמוג: שני לוחמי צה"ל נפצעו היום (ראשון) בינוני ושלושה קל מדריסת מחבל בתחנת אוטובוס. השוטר יעקב בכר, שנטרל את המחבל מספר על רגעי הנטרול.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לאחר השעה 14:00, הגיע מחבל כשהוא נוהג ברכב מסוג סיטרואן סמוך לנבי מוסא. מתחקור ראשוני עולה כי בשלב מסוים פתח המחבל בנסיעה מהירה לעבר קבוצת חיילים אשר עמדה על מדרכה סמוך לצומת ופגע במספר חיילים שעמדו במקום.

משם המשיך המחבל בנסיעה לעבר צומת אלמוג ובהגיעו לצומת, פתח בנסיעה מהירה לעבר תחנת האוטובוס כשהוא פוגע עם רכבו בעוצמה בתחנה ופוגע בחיילת נוספת שעמדה בתחנה.

המחבל שנפצע כאמור באורח קשה, פונה לבית החולים הדסה, שם הודיעו בשעה זו - שעות מהפיגוע, כי המחבל מת מפצעיו בבית החולים.

שוטר סיור רס"מ יעקב בכר שעבר במקום מספר: "הבחנתי במתרחש ומיד ביצעתי פנית פרסה מהירה והגעתי לזירה - שלא ידעתי בהתחלה האם מדובר בתאונה או פיגוע. לאחר שהבנתי שמדובר בפיגוע חתרתי למגע יחד עם אזרח נוסף ונטרלנו את המחבל שנפצע באורח קשה".

לזירה הגיעו מפקד מחוז ש"י- ניצב עוזי לוי ומפקד מרחב יהודה- ניצב משנה יוסי גולן, אשר שיבחו את תפקוד השוטר והאזרח שנטרלו את המחבל. בדבריו ציין מפקד המחוז כי: "השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיו בסביבתו".

המפכ"ל שיבח אף הוא את השוטר יעקב בכר על תושייתו ומהירות התגובה שלו: "אין ספק קובי שמנעת היום פיגוע הרבה יותר גדול עם חתירה למגע , זיהוי האירוע וסגירת המעגל עם ניטרול המחבל. יישר כח על הפעולה המהירה שלך בשטח , זו התגובה שאנחנו מצפים מכל שוטר".

בכר סיפר למפכ״ל: "תוך כדי נסיעה ראיתי רכב נכנס בעוצמה בתחנת אוטובוס. מיד הבנתי שיש פה אירוע. הסתובבתי מיד לאחור , ראיתי את המחבל מתעסק עם תיק , בודדתי זירה ויחד עם אזרח שהיה איתי ניטרלנו אותו".

המפכ״ל ביקש למסור החלמה לפצועי הפיגוע וציין "שוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ופעם אחר פעם מסכלים פיגועים ומנטרלים מחבלים תוך כדי התרחשות הפיגוע. משטרת ישראל יחד עם יתר כוחות הבטחון עושים כל מאמץ כדי לעצור את כוונת גורמי הטרור לבצע עוד פיגועים כדוגמת שני הפיגועים האחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר