התחקיר פורסם

חייל צה"ל שירה למוות בנתן פיטוסי ז"ל - יודח מתפקיד לחימה

התחקיר נגד הסמל שירה למוות בחברו נתן פיטוסי ז"ל, הוגש לרמטכ"ל. בתחקיר נמצאו מספר ליקויים כשהמרכזי שבהם הוא פיצול 'צמד הברזל'. במסקנות התחקיר נקבע, כי החייל יודח מתפקידי לחימה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נתן פיטוסי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

כחודשיים אחרי שהסמל - חייל צה"ל ירה למוות בחברו נתן פיטוסי ז"ל, היום (רביעי) מתפרסם תחקיר נפילתו של פיטוסי שהוצג לרמטכ"ל על-ידי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס.

כזכור, לפני יותר מחודשיים (ב-15 באוגוסט 2022), במהלך פעילות מבצעית בקו התפר סמוך לכפר שויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, זוהה בטעות סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל כחשוד ע"י לוחם ששמר איתו בעמדה ונורה על-ידו, בעת שחזר לעמדת השמירה, אותה עזב קודם לכן.

הלוחם היורה הבין שמדובר בטעות בזיהוי, ודיווח על כך למפקדיו שהגיעו למקום. לסמ״ר פיטוסי ז״ל הוענק טיפול ראשוני על ידי מפקד המחלקה עד הגעת הצוות הרפואי לשטח. לאחר מאמצי החייאה רבים, פונה סמ"ר פיטוסי ז״ל לבית החולים, שם נקבע מותו.

בתחקיר נמצאו מספר ליקויים כשהמרכזי שבהם הוא פיצול ׳צמד הברזל׳. בעקבות מסקנות התחקיר, חודדו נהלי השמירה בדגש על עיקרון ׳צמד ברזל׳ וכללי הפתיחה באש.

הרמטכ"ל כוכבי קיבל כאמור את מסקנות התחקיר, ניתוח הממצאים וההמלצות. ובעקבות התחקיר, הוחלט לנקוט הליך הדחה מלחימה בעניינו של הלוחם שירה בסמל-ראשון נתן פיטוסי ז״ל, מאחר ולא עמד בנורמות המבצעיות המצופות מחייל ולוחם בצה״ל.

בסיכום התחקיר קבע הרמטכ"ל כי: "מדובר באירוע קשה וחמור שניתן היה למנוע. מהתחקיר עולים ליקויים בנהלים המקצועיים והמשמעתיים המצופים מחיילי צה״ל. המקצועיות וההקפדה על ביצוע הפקודות מאפשרות הן את ביצוע המשימה והן את השמירה על חיי אדם. הרמטכ״ל הנחה על לימוד האירוע ולקחיו בכל הצבא".

"צה"ל משתתף בצער משפחת פיטוסי וימשיך ללוותה", נמסר מדובר צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר