חוזרים לממשלה

ש"ס ו'הציונות הדתית' צפויות להגיע להסכמה על תיק הדתות

כבר אתמול החל ח"כ יריב לוין לנהל שיחות עם ראשי סיעות הימין בכדי לקדם מו"מ קואליציוני מהיר • בניגוד לסבבים הקודמים, ש"ס ו'הציונות הדתית' צפויות להגיע להסכמות על תיק הדתות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

גורמים בכירים בתנועת ש"ס ובמפלגת 'הציונות הדתית' העריכו הבוקר (חמישי) כי הסיעות ויות להגיע להבנה על תיק הדגל, המשרד לשירותי דת.

ל'כיכר השבת' נודע כי הפשרה המסתמת תהיה שח"כ מטעם ש"ס יכהן כשר לשירותי דת וח"כ מטעם 'הצינות הדתית' יכהן כסגן השר, כאשר הצדדים יעבדו בשיתוף פעולה בכל הקשור לדת ומדינה.

לדברי בכירים בשתי הסיעות: "אין בנינו באמת מחלוקות אמיתיות בדת ומדינה, אנחנו מסכימים בצורך לחזק את מוסד הרבנות ולבטל את רפורמות מתן כהנא, גם אם צריכים לשפר - רק מתוך הסכמה, כבוד ושיתוף פעולה".

בכיר בש"ס הוסיף: "קחו לדוגמא את חוק הגיור, תמיד היו לנו מחלוקות עם השותפים מהציבור הדתי, לכן החוק לא עבר גם בממשלות ימין. כעת אין לנו בעיה שסמוטריץ' ינסח את החוק".

בשנה הקרובה צפויים להתמנות שני רנבים ראשיים לישראל ורבני ערים בערים גדולות כדוגמת ירושלים, תל אביב וחיפה. בכיר בש"ס המעורב בנושא אמר ל'כיכר השבת': "גם פה יהיו הסכמות מהירות. מבינים את הצורך במינוי רב ראשי דתי, רק שבניגוד לבנט ושקד שרצו להביא את רבני 'צהר', סמוטריץ' ובן גביר יביאו רבנים המתאימים לתפקיד הרם. נשתף פעולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר