10 לכודים - חולצו | תיעוד

באזור החרדי בחיפה: שריפה פרצה בבניין; 20 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי

כוחות החירום הוזעקו הערב לשריפה שפרצה באזור החרדי של חיפה, לוחמי האש חילצו שבעה לכודים והשתלטו על השריפה | כונני החירום העניקו סיוע לכ-20 נפגעים, שחלקם פונו לאחר מכן לבית החולים (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
לוחמי האש בפעולה (צילום: כב"ה צפון)

שריפה פרצה הערב (רביעי) בשכונת הדר בחיפה, עד כה קיבלו 20 נפגעים סיוע רפואי במקום. לוחמי האש חילצו עשרה אנשים מתוך המבנה.

השריפה פרצה בקומה קרקע מתוך ארבע ברחוב הנגב בשכונת הדר בחיפה - אזור בו מתגוררים חרדים רבים, צביקי מילר מתנדב איחוד הצלה שהגיע למקום מספר: "נתקלתי תוך כדי נסיעה בשריפה בקומת הכניסה של בניין בן 4 קומות ברחוב הנגב ,ביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזניק כוחות כיבוי ורפואה , טיפלנו בכעשרה נפגעים במצב קל קל-בינוני".

לוחמי האש בפיקודו של רב רשף איתן ריפה הגיעו בכוחות גדולים למקום ותחת עשן כבד וחום גבוה החלו מחלצים שכנים רבים ביניהם 10 ילדים.

חוקר הדליקות שהגיע למקום סבור כי ככל הנראה השריפה התחילה מסוללת ליתיום של אופניים חשמליים, לדבריו, "בתקופה האחרונה אנו נתקלים במקרי שריפה רבים וקשים במיוחד שפורצים בעקבות סוללות הליתיום של כלי התחבורה החשמליים ומכאן אנו מזכירים כי סוללות ליתיום מסוכנות, אנא השתמשו אך ורק בסוללות מקוריות, נסו לאחסן אותן מחוץ לבית ובמקרה טעינה לא להשאיר אותן ללא השגחה."

יצחק מירו מתנדב איחוד הצלה במקום השריפה: "עשרות מתנדבי איחוד הצלה שהוזעקו לשריפה ברחוב הנגב טיפלו בכ- 25 נפגעים שסבלו בעיקר משאיפת עשן וחלקם מחרדה. כ- 20 מתוכם פונו באמבולנסים לבתי החולים רמב"ם,
בני ציון, וכרמל בעיר. כוחות כיבוי השתלטו על השריפה וחוקרים את נסיבותיה".

ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח רמב"ם 20 נפגעים משאיפת עשן, בהם: 2 בינוני (אישה בת 30 וילדה בת 4) ו-18 קל (גבר בן 30, אישה בת 23, ילדה בת 3 ותינוק כבן שנה). כוחות גדולים של מד"א מאבטחים רפואית את פעולות הכיבוי וערוכים להעניק טיפול רפואי לנפגעים נוספים במידת הצורך".

החובשים של מד"א משה רוזנטל ואברהם פרשנובסקי סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו שריפה בחצר הבניין ועשן רב שהיה בחדר המדרגות. כיסינו את הפנים ונכנסו לתוך הבניין. הצלחנו לעלות בחדר המדרגות לקומה הראשונה שם ראינו כעשרה דיירים, בהם ילדים רבים שהיו חלקם בחדר המדרגות וחלקם בדירות הפתוחות. יחד עם הכבאים הרמנו את הילדים הקטנים על הידיים והוצאנו אותם לרחוב כשבמקביל סייענו גם לדיירים המבוגרים שיכלו ללכת עצמאית לצאת החוצה. העברנו אותם לאמבולנסים ולניידות לטיפול נמרץ של מד"א שהגיעו למקום, הם המשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את הנפגעים לבתי החולים בעיר."

מנהל מרחב כרמל במד"א ארז גלר שניהל את הטיפול הרפואי סיכם: "מיד שהתקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על השריפה ועל הצפי לנפגעים רבים משאיפת עשן בבניין הזנקנו למקום כוחות גדולים של מד"א שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועי חירום ובמקביל דיווחנו גם לבתי החולים בעיר על מנת שיערכו בהתאם. הצוותים הגדולים של מד"א פרסו את הציוד הרפואי ונערכו לקליטת נפגעים שחולצו חלקם ע"י החובשים של מד"א וחלקם ע"י כוחות הכיבוי. ביצענו בדיקות רפואיות למספר רב של דיירים שנזקקו לטיפול בחמצן וכ-20 מהם פונו ע"י הצוותים של מד"א להמשך טיפול בבתי החולים בחיפה."

חובשי הצלה לייבי פרושינובסקי ולהב ברונזברג מדווחים: "הוזנקנו בעקבות דיווח על שריפה בבניין והעשן מתפשט לדירות סמוכות בהן נמצאים אנשים מבוגרים וילדים. לוחמי האש חילצו אלינו 20 נפגעים, ביניהם מבוגרים וילדים אשר נפגעו משאיפת העשן, יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א והצלה הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני במקום, והם פונו במצבים קל ובינוני, בסיוע אמבולנסים של מד"א המאויישים במתנדבי הצלה, להמשך טיפול רפואי בבתי החולים בעיר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר