חוזרים לשלטון

החרדי הראשון בתפקיד? אריה דרעי מתקרב למשרד האוצר

לאחר שענה תשובה שלילית להצעת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, יו"ר ש"ס אריה דרעי משנה גישה ושוקל ברצינות לקחת את תפקיד שר האוצר ולהחליף את איווט ליברמן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר? אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש)

ממשלת נתניהו השישית: יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שוקל להיענות להצעת ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ולקחת לידיו את משרד האוצר ובכך להפוך לפוליטיקאי החרדי הראשון שיכהן בתפקיד הבכיר.

לדברי בכירים בש"ס המקורבים לדרעי, עד לפני מספר ימים דרעי סירב לקבל את ההצעה אך ביממה האחרונה הוא שינה גישה ושוקל ברצינות לקחת את המשרד. עם זאת, הגורמים מדגישים כי עד כה טרם התקבלה החלטה והנושא ייסגר רק בשבוע הבא.

יצוין כי נתניהו מתכוון להשביע את ממשלתו השישית כבר באמצע השבוע הבא לצד השבעת הכנסת החדשה. טרם ברור אם יצליח לעשות זאת.

במידה ודרעי אכן יקבל לידיו את משרד האוצר, הרי שהוא ייצטרך לוותר על תיק הפנים בו החזיק בממשלות הקודמות. לצד תיק האוצר דרעי צפוי לדרוש את תיקי: הדתות, הרווחה, פריפריה נגב גליל וראשות ועדת הפנים.

המועמדים מטען ש"ס לכהן בתפקיד שר הם חברי הכנסת יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון. דרעי יקבל החלטה על חלוקת התיקים צמוד להשבעת הממשלה.

בתוך כך, במידה ודרעי יקבל את משרד האוצר הרי שנתניהו יצטרך לנהל משא ומתן עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהודיע לו אמש כי לא יסכים לוותר על תיק הביטחון במידה ולא יקבל את משרד האוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר