הפעם זה אמיתי?

אריה דרעי הודיע לבנימין נתניהו: החלטתי לכהן כשר האוצר, מוותר על הפנים

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי הוא החליט לכהן כשר האוצר בממשלה שתוקם בימים הקרובים • עד לחתימת ההסכם הסופי, ייתכנו עוד שינויים • סמוטריץ' מתקרב לביטחון? (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, הודיע הבוקר (ראשון) לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי קיבל החלטה לכהן כשר האוצר ולוותר על משרד הפנים. במידה ודרעי אכן יכהן בתפקיד הרי שהוא יהפוך לפוליטקאי החרדי הראשון המכהן כשר האוצר.

דרעי נפגש בסוף השבוע עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ובמהלך השיחה העלה את הספקות האם לקבל לידיו את התפקיד הבכיר. אמש הוא שוחח עם מספר ממקורביו ולאחר דיון ארוך שנמשך גם עם חברי מועצת חכמי התורה, הוא קיבל את ההחלטה לכהן כשר האוצר.

בתוך כך יצוין, אחד מיועציו של דרעי התבטא ביום שישי האחרון כי הדיון על תיק האוצר הינו חלק בתרגיל פוליטי בלבד. היועץ טען: "הכל משחק מתואם עם ביבי, אריה יהיה במשרד הפנים". כך שעד שלא נחתם הסכם בין הצדדים, ייתכנו שינויים בחלוקת התיקים.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', בימים האחרונים דרעי נפגש עם שרי אוצר לשעבר בכדי ללמוד על התפקיד המורכב. ל'כיכר השבת' נודע כי דרעי הבהיר בפגישות עם ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כי במידה ואכן יקבל את תפקיד שר האוצר הרי שהוא ידרוש במקביל את משרד הבריאות במקום משרד הרווחה.

כעת ייצטרך נתניהו לנסות ולרכך את יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', המתעקש על תיק האוצר או תיק הביטחון ולא מוכן לחתום על הסכם קואליציוני לא שדרישתו תתקבל.

אמש (מוצ"ש) התכנסה מועצת חכמי התורה לדון על המשא ומתן הקואליציוני. דרעי סקר בפני הרבנים את המשא ומתן ודרישות ש"ס להצטרפות לקואליציה. בהמשך, פירט דרעי בפני הרבנים את חלוקת התיקים המוצעים.

יצוין כי בקואליציה המוקמת מעריכים כי הממשלה החדשה תושבע רק בשבוע הבא, בשל קשיים העולים במשא ומתן, בין היתר מול סיעת 'הציונות הדתית'. נתניהו צפוי לקבל היום מנשיא המדינה, יצחק הרצוג, את המנדט להרכבת הממשלה.

מועצת חכמי התורה, אמש

כפי שדווח ב'כיכר השבת', במידה ודרעי אכן יקבל את משרד האוצר, הרי שהוא ידרוש מנתניהו את תיקי האוצר, הבריאות, הדתות, פריפריה נגב גליל ושר במשרד האוצר לצד ראשות ועדה בכנסת.

כמו כן, המועמדים מטען ש"ס לכהן בתפקיד שר הם חברי הכנסת יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, חיים ביטון, יואב בן צור ומשה ארבל. באשר לחלוקת התיקים צמוד להשבעת הממשלה, דרעי יקבל את ההחלטה בסמוך להשבעת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר