התעכב במיוחד

מחזה נדיר בצפת: ספר התורה השמור הוצא לכבוד האדמו"ר

האדמו"ר מטשרנוביל בורו פארק, שהגיע לביקור מיוחד בישראל, התעקש להתעכב בישראל במשך יומיים בשביל לקרוא בספר המיוחד (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ספר התורה העתיק (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

מחזה נדיר נצפה הבוקר (שני) בבית המדרש העתיק של חסידי טשרנוביל בעיר צפת, לשם הגיע האדמו"ר מטשרנוביל מבורו פארק כדי להתפלל את תפילת שחרית ולקרוא בספר תורה עתיק במיוחד בן כמאתיים שנה המיוחס להרה"ק רבי אהרן מטשרנוביל זיע"א, נכדו של מייסד חסידות טשרנוביל המגיד מטשרנוביל הרה"ק רבי מנחם נחום טברסקי בעל ה'מאור עיניים' זיע"א.

אביו של רבי אהרן זיע"א היה האדמו"ר השני של חסידי טשרנוביל, ואמו ע"ה היתה בתו של הרה"ק רבי אהרן הגדול מקרלין, כאשר עוד בחיי אביו הוא הורה לו לשמש כאדמו"ר ולחזק את תושבי העיירות הסמוכות, עד אשר אביו נפטר, אז הפך לממלא מקומו.

ל'כיכר השבת' נודע כי ספר התורה הזהיר והעתיק, אשר עבר מיד ליד, דרך תלאות רבות, נשמר בקפידה במשך שנים רבות בעיר צפת, שם מקפידים להשתמש בו רק באירועים מיוחדים או בעת ביקורי אדמו"רי חסידות טשרנוביל בבית המדרש העתיק, וכי האדמו"ר מטשרנוביל מבורו פארק שהגיע לביקור מיוחד בישראל לפני מספר ימים, התעקש להתעכב בישראל עוד כיומיים על מנת לקרוא בספר התורה העתיק והמיוחס.

הבוקר כאמור התפלל הרבי את תפילת שחרית בבית המדרש העתיק, ובקריאת התורה כובד הרבי בעליה ואף בהגבהת הספר העתיק לעיני החסידים והמתפללים.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר