בורו פארק

אלפים השתתפו במעמד הכנסת ספר תורה לאוהל הגר"ש אלתר

ספר תורה הוכנס לאוהל הענק שהוקם במרכז בורו פארק • מאות ילדי מוסדות הגר"ש אלתר נשאו במהלך האירוע לפידים לכבודה של תורה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן)

אתמול בשעות הבוקר נחת ראש הישיבה הגר"ש אלתר בשדה התעופה 'קנדי' בניו יורק לקראת ביקורו בבורו פארק. עם נחיתתו.

את ראש הישיבה ליוו בכבוד גדול פמליה של שוטרי משמר הגבול המקומיים, עד לעזיבתו את שטח שדה התעופה.

לאחר תפילת שחרית, יצא הגר"ש אלתר לביקור מרגש אצל רב חסידי גור בבורו פארק, הגאון ר' משה פויגל, שמונה לרב על העיר החרדית על ידי כ"ק מרן האדמו"ר הבית ישראל זצ"ל, שם שוחחו השניים בדברי תורה.

בהמשך, יצא ראש הישיבה הגר"ש אלתר לסדרת ביקורים במוסדותיו בבורו פארק. במהלך סבב הביקורים, הגיע לתלמוד התורה שם עבר ראש הישיבה בין כל הכיתות, כאשר בכל כיתה ראש הישיבה מתאים עצמו במסירות לילדים.

בכיתת המכינה דיבר ראש הישיבה עם הילדים כיאה לגילם ובכיתות הגבוהות פלפל עם הילדים בחידושי תורה. מהתלמוד תורה המשיך ראש הישיבה לישיבה קטנה שם שוחח עם הבחורים בלימוד, ולאחר מכן הגיע לכולל של אברכי קהילת הגר"ש שם הפליא מחידושי תורתו.

בשעות הלילה התקיים אירוע הכנסת ספר תורה. האירוע המרגש החל במעמד כתיבת האותיות בביתו של הנגיד החסיד ר' פנחס ירט. את המעמד שנמשך על פני כמה שעות פתח ראש הישיבה עם כתיבת אותיות בספר התורה. במעמד השתתפו רבנים, תלמידי חכמים וחשובי הקהילה. ראש הישיבה גם חתם את המעמד עם כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

לאחר מכן החלה התהלוכה המרגשת כאשר במשך שעה ארוכה רוקדים אלפי איש בהתלהבות עצומה לכבודה של תורה. מאות ילדי קהילת הגר''ש אלתר נשאו לפידים לכבודה של תורה, זאת בזמן שרחובות בורו פארק נחסמו לתנועה על ידי משטרת ניו יורק.

ספר התורה הוכנס לאוהל הגדול, שם נמשכו הריקודים מתוך תחושת התעלות עצומה. בסיום המעמד המרגש התקיימה סעודה של מצווה לבני הקהילה בלבד באולמי עטרת גאלדא. במהלך סעודת המצווה נשא ראש הישיבה נאום חוצב להבות אש, כאשר במרכז דבריו שיבח ראש הישיבה את נשות הקהילה שהיו בעזרת הנשים באולם. במרכז דבריו הביא את דברי הגמרא "נשים במאי קא זכיין" ועמד על כך שהן אלו שמשלמות את המחיר ומוסרות את הנפש עבור העקרונות והערכים המשפחתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר