לקראת הרכבת הממשלה

היועמ"שית: דרעי לא יוכל לכהן כשר מבלי שיו"ר ועדת הבחירות יקבע האם יש בהרשעתו קלון

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, שיגרה לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מכתב ובו קבעה כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לא יוכל להתמנות לשר בממשלה מבלי שיו"ר ועדת החבירות יקבע האם בעבירות שהורשע יש קלון (חדשות, משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, שיגרה הבוקר (ראשון) לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, מכתב ובו קבעה כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לא יוכל להתמנות לשר בממשלה מבלי שיו"ר ועדת החבירות יקבע האם בעבירות שהורשע יש קלון.

לדברי היועצת המשפטית לממשלה, לאחר דיון שקיימה עם בכירי משרד המשפטים עולה כי ניתן להטיל קלון גם על מי שהורשע ונגזר עליו מאסר על תנאי בלבד.

"מכאן", מסמכת גלי בהרב מיארה: "על מנת למנות את חה"כ דרעי לשר בממשלה, יש לפעול בהתאם לסעיף 6 בחוק יסוד הממשלה, וקודם המינוי להגיש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בקשה על מנת שיקבע האם בעבירה שבה הורשע, בנסיבות העניין, יש משום קלון".

מכתבה של היועמ"שית מגיע לאחר שנתניהו העביר לה חוות דעת משפטית שכתב עו"ד נבות תל צור, לבקשתה של תנועת ש"ס, ולפיה החוק מתייחס לשר שנשלח למאסר ולשאלת הקלון, אך ממאחר ועל דערי נגזר רק מאסר על תנאי ולכן אין את שאלת הקלון.

יצוין כי הסוגיה תבוא לבסוף להכרעת שופטי בג"צ ובש"ס נערכים למצב בו השופטים יפסלו את דרעי מלכהן כשר, אז הם צפויים להעביר פסקת התגברות ולהכשיר את המינוי.

לפני כתשעה חודשים, שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, גזר את דינו דרעי שהורשע בשבוע שעבר בעבירות מס, לאחר שהודה בעבירות במסגרת הסדר הטיעון שחתם עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

השופט קיבל את הסדר הטיעון במלואו וגזר על דרעי מאסר על תנאי בין 12 חודשים ל-3 חודשים. השופט לא דן בשאלת הקלון בשל התפטרות דרעי מהכנסת. במרכז הסדר הטיעון שנחתם עם היועמ"ש, דרעי הודה בשתי עבירות מס, וזה לאחר שהתפטר מהכנסת וישלם קנס של 180 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר