חזר לוועדת הכספים | צפו

בתמיכת טיבי ויאסין: ח"כ משה גפני נבחר ליו"ר ברוב גדול

מלבד חברי מפלגת 'יש עתיד', רוב מוחלט של חברי ועדת כספים, הצביעו בעד ח"כ משה גפני, שימונה ליו"ר הזמני של הוועדה החשובה | צפו בתיעוד ההצבעה (חדשות, פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גפני, היום בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מונה בשעה זו (שני) באופן רשמי ליו"ר ועדת הכספים (הזמנית) של הכנסת, מינוי אותו יקבל באופן רשמי עם הקמת הממשלה המסתמנת.

ח"כ גפני שנחשב לפרלמנטר מעולה וכיו"ר ועדת כספים מעורר השארה, זכה לתמיכה גדולה בהצבעה, כש-11 חברי כנסת הרימו אתם ידם בעד המינוי.

נציגי מפלגות כחול לבן והעבודה נעדרו מההצבעה, אך שאר המפלגות תמכו כאמור בגפני, שני חברי סיעת יש עתיד - מיכל שיר וולדימיר בליאק הצביעו נגד.

ח"כ אחמד טיבי, שתמך במינוי של גפני, נשאל בחיוך על ידי ח"כ ינון אזולאי: "כמה זה יעלה לנו?" וגפני השיב: "כמה שיעלה, זה שווה את זה".

גפני, היום כיו"ר הוועדה

עם כניסתו לתפקיד מסר גפני: "אני מתפלל לקב"ה שינחה אותי בדרך אמת, במיוחד בימים הקשים האלה, אני מקבל עלי את עול יו"ר הוועדה, כמי שמייצג את כולם ואני מודה לכולם על התמיכה. שמעתי שנגיד בנק ישראל מתכוון להעלות את הריבית במשק והמשמעות היא שבעלי המשכנתאות ישלמו יותר כסף, אני מתכוון לקיים דיון נרחב בעניין בהקדם, כמו גם בנושא העלאת מחירי החלב, וכמות גדולה שך העברות ועודפים שהתרכזו על שולחן הועדה".

"לא יהיה שר אוצר שיגיד לי לא לקיים דיונים בנושאים הקריטיים החברתיים השייכים לכולם. ידעו כולם שכאן בוועדה זה מקום שונה ממקומות אחרים, כאן עובדים יחד, אופוזיציה וקואליציה, ועושים רק מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל."

עמיתו לסיעה של גפני, ח"כ אורי מקלב בירך על המינוי ואמר: "אני מלווה את הרב גפני הרבה שנים יחד, שברת שיאים רבים, כיהנת ברוב הכנסות מאז קום המדינה, רבים מהיושבים פה עוד לא נולדו כאשר אתה כבר מונית לחבר הועדה כאן".

הברכה של ח"כ אורי מקלב (צילום: ערוץ כנסת)

"השליחות שלך היא לא רק התפקיד אלא שמירת מעמדה של ועדת הכספים שתמשיך להיות הגורם המפקח. בלמת בחוכמה רבה תהליכים כנגד הציבור. ואכן היום ועדת הכספים מייצגת גם את האזרח וגם את הגופים הציבוריים והחברתיים עשית את זה בחוכמה. יש הרבה מה ללמוד ממך, מעבר לכישורים והנסיון אתה מביא את כלל הקולות אל הועדה המשך הכהונה שלך היא דבר טבעי".

לסיום אמר מקלב: "אתה לא מתרגש אלא מתחדש, כל יום אצלך בועדה הוא כמו יום חדש, כמו אדם רעב שבא לכנסת".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף בירך אף הוא ואמר: "אני מברך את ידידי היקר ח"כ הרב משה גפני לרגל מינויו כיו"ר ועדת הכספים של הכנסת. הרב גפני ידוע בנסיונו העשיר, במקצועיותו הרבה ובדאגתו לכלל החברה הישראלית. אני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד, ובעז"ה נעבוד יחד למען תושבי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר