התחפושת מהבחירות - הוסרה

לפיד המסית - חוזר: "תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל; הקיצונים ישלטו"

במהלך מערכת הבחירות, יאיר לפיד הקפיד שלא להסית נגד הציבור החרדי - לאחר שנים שעמד בראש מערכת ההסתה נגדנו, אולי מתוך תקווה שהחרדים ישתפו עמו פעולה | אך לא עוד! | בצל המשא ומתן שמנהל בנימין נתניהו להקים ממשלת ימין, כפי שבחר הציבור בישראל, לפיד חוזר להסית - ובכל הכוח | בני גנץ תקף את נתניהו: "מבקש לבצע פיגוע דריסה בדמוקרטיה" | צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יאיר לפיד; ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאור מערכת הבחירות האחרונה הקפיד יו"ר 'יש עתיד', ראש הממשלה יאיר לפיד, שלא להסית נגד הציבור החרדי, והותיר את הזירה לאיווט ליברמן. אך לא עוד. היום (שני), הוא הסיר את התחפושת שעטה על עצמו, לפיד הישן והמסית - חזר ובגדול.

בפתח ישיבת הסיעה שכינס, השתלח לפיד בציבור החרדי ובתלמידי הישיבות, ואמר: "הממשלה החדשה עוד לא הוקמה, אבל כבר יש לה החלטות: תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל. סמוטריץ' רוצה לסגור את הכדורגל בשבת. יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי".

דבריו של יאיר לפיד

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינת הלכה", הסית לפיד, כאילו מישהו מבקש להקים כאן מדינת הלכה."לא יגידו לנשים איפה מותר להן ואיפה אסור להן לעמוד. הם לא יקרעו את המדינה הזו לאלה שמשרתים בצבא ואלה שלא, אלה שעובדים ואלה שלא", הוסיף לפיד המסית.

לפיד המשיך בדמגוגיה האהובה עליו ואמר: "אני רוצה לשאול מפה את מצביעי הליכוד: זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות.

"עוד לא הקימו ממשלה, כבר הודיעו שהם יעבירו את פסקת ההתגברות. ירסקו את בית המשפט. ירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. הכל מסיבות אישיות. הכל כדי שנתניהו יוכל לבטל את המשפט שלו ודרעי יוכל לבטל את הקלון שלו".

לפיד הוסיף ואמר כי "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקאים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ.

"אם מישהו שואל את עצמו איפה אנחנו נהיה – אנחנו נהיה פה בכנסת ימים ולילות, אנחנו נהיה ברחובות, אנחנו נהיה בכיכרות, נהיה על הגשרים. לא נשתוק, לא ניעלם, לא נוותר, אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו.

"שנה וחצי היתה פה ממשלה מצויינת. הביאה הישגים כבירים למדינת ישראל. הקפיצה אותנו קדימה כלכלית וביטחונית. עכשיו תקום פה ממשלה שלוקחת אותנו אחורה. עם ישראל חכם. הוא יבין מהר מאוד שממשלת הקיצונים גורמת לו נזק. אנחנו נחזור, מהר יותר ממה שכולם חושבים".

ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' הגיב לדברי ההסתה ואמר: "כל מי שמגנה מתן תקציבים ללימודי תורה צריך לעשות עם עצמו חשבון נפש, למה כל כך קשה לכם לראות יהודים שלומדים ומעמיקים במסורת של עם ישראל? אגב, אלו שהשתייכו לממשלה הקודמת כבר שכחו שהם חילקו עשרות מיליארדים ללא הכרה רק כדי לשרוד".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף אמר כי "הוסרה המסיכה מפניו של לפיד, הוא היה מוכן לתת למנסור עבאס כל מה שיבקש, איך הוא מעיז להסית נגדנו?, אנחנו לא רוצים לקחת כלום מאחרים, רק מבקשים את תיקון העוול המתמשך כלפינו, רוצים להיות שווים בין שווים".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה: "שנאתו הגדולה של לפיד למגזר החרדי והמסורתי נחשפת שוב. במשך חודשים ניסה להתחפש וסיפר כי שינה דרכיו, אך היום חזר להסית. לפיד, רוב אזרחי ישראל אמרו בקול ברור: אנחנו גאים להיות יהודים, רוצים לחיות במדינה יהודית. בימים הקרובים נקים, בעזרת השם, ממשלה אמונית שתכבה את לפיד השנאה ותחזיר את השפיות למדינה".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב ואמר כי "היינו מקבלים הכל מלפיד אם היינו הולכים איתו לקואליציה. מה הוא לא הבטיח? חצוף, למה לא אמרת את הדברים האלו שנה וחצי? הוא לא ראוי להיות ראש ממשלה, צדקנו שלא הלכנו איתו כולל בני גנץ".

גפני מגיב ללפיד: "חצוף" (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ יעקב אשר הגיב ללפיד: "סיימנו לקבל מכבודו הוראות. ניסית לאחרונה להיות ממלכתי כשבינתיים חיבקת את האחים המוסלמים, היום חזרת ללפיד הישן והטבעי, המסית נגד אחיו היהודים, בניסיון נואש להסתיר את כישלונך המהדהד.

"יאיר, מדינת ישראל תישאר יהודית על אפך ועל חמתך, עם ישראל מאס בשיסוי ובקיטוב ולכן שלח אותך לספסלי האופוזיציה. וכנראה שהגיע הזמן שייחשף מה עשית בצבא על חשבון חבריך שלחמו וחרפו את נפשם, צבוע שכמותך".

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, עלה להתקפה נגד בנימין נתניהו בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, ואמר: "אני רוצה לפתוח בשאלה לחברי הקואליציה העתידית – מה יקרה בפעם הראשונה שתתגברו על בג"ץ ברוב של 61? כשתתגברו על בג"ץ עם 61 חברי כנסת, המיעוט שייפגע – יהיה זה ערבים, חרדים או נשים– ירגיש שהוא לא חלק מהמדינה.

דבריו של בני גנץ (צילום: ערוץ כנסת)

"כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – מחצית מהעם תרגיש שזו ממשלת חצי העם. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – תמוטטו את כיפת הברזל של מפקדי צה"ל מול תביעות בזירה הבינלאומית, ותפגעו ביכולת של ידידינו הטובים ביותר בעולם להגן עלינו. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 כדי לבטל את חוק הגיוס במקום להציע אלטרנטיבה של מתווה שירות – תפגעו בלב ליבו של ביטחון ישראל, ובמוטיבציה של צעירים לשרת ולסכן את חייהם למען ביטחוננו.

"כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 - כדי למנות שרים שהורשעו בפלילים – תתנו לגיטימציה לשחיתות. כשתתגברו על בג"ץ ברוב של 61 – לא נוכל להגיד יותר שמדינת ישראל שוקדת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה... מקיימת שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; ומבטיחה חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות".

גנץ המשיך ואמר כי "מי שעושה זאת – פועל בשם השחיתות ולא בשם המשילות. מה שנתניהו מבקש לבצע פה הוא "מהפכה שחיתותית". יש המון מה לעשות, יש המון סוגיות ביטחוניות, חברתית ולאומיות שהשקענו בהן רבות בממשלה האחרונה. עצם העיסוק קודם כל בהחרבת הדמוקרטיה – מעיד על סדר עדיפויות לקוי.

"וכן, אני בעד לבצע מהלך רחב של חקיקת חוק יסוד חקיקה, עם מרכיבי התגברות מאוזנים בין הרשויות, ועם חובה של רוב גדול של שופטים על מנת לפסול חוק ורוב גדול בכדי לפסול החלטה של בית המשפט. למשל: שני שליש משופטי בג"ץ בהרכב מיוחד על מנת לפסול חוק, ושני שליש בכדי להתגבר עליו. הכוונה להתבסס על רוב פוליטי מזדמן לא תיצור דיאלוג בין הרשויות – אלא תחריב אותו.

"אנחנו כמחנה הממלכתי, נכונים להיות שותפים למהלכים של תיקון מהאופוזיציה. אנחנו נהיה נכונים לעבוד ביחד, בצוותים חוצי גושים, על מנת לבנות חוק יסוד חקיקה חדש, בעל מרכיבים מאוזנים. אך אם הבחירה תהיה להמשיך בכיוון המסתמן – נאחד את כל הציבור הממלכתי למאבק ציבורי, פרלמנטרי ותקשורתי. מאבק שבו נדון כעת בישיבת הסיעה שלנו ונגבש את דרכי הפעולה. כבר הבוקר קיימתי שיחות עם ארגוני חברה אזרחית, ובהמשך אקיים שיחות עם ראשי הסיעות באופוזיציה המיועדת, וגם עם גורמים אחראים בקואליציה.

"אני פונה מכאן לראש הממשלה המיועד נתניהו ומזכיר לו שהאב המייסד דוד בן גוריון, קבע שגורל מדינת ישראל יהיה תלוי בכוחה וצדקתה. מי שיפורר את כוחנו ויחליש את צה"ל בשל גחמה פוליטית, מי שיפגע בצדקתנו וערכינו הדמוקרטיה, יבצע פיגוע דריסה בלתי נסלח לדמוקרטיה הישראלית. לא נאפשר להתגבר על הדמוקרטיה ולחצות את העם ל-61.

"ואם חלילה נפסיד במאבק – אני מבטיח, שהדבר הראשון שנעשה כשנחזור, על גלי ההדף של הגל העכור הזה – הוא לבטל את כל המהלכים האלו. לא מתאוות נקם – אלא מתוך ממלכתיות ואחריות, ובמטרה לתקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר