ההתרגשות בשיא

כך נערכים בחסידות באיאן לשמחת נישואי "בן הזקונים" של הרבי

וַחֲסִידִים בְּרִנָּה יָגִילוּ: בחסידות באיאן נערכים לחתונת בן זקוניו של האדמו"ר שתחול בשבוע הבא | שימי שפר עם הלו"ז המלא וסדרי החתונה והשבתות (חסידים, אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מבאיאן (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בחצר חסידות באיאן נערכים לקראת השבת הקרובה - שבת העליה לתורה לבן זקוניו של האדמו"ר, שתתקיים בהיכל ה'קלויז' המרכזי של החסידות בירושלים, ולקראת שמחת החתונה שתתקיים בעוד שבוע ימים.

החתן הוא הבחור החשוב ישראל בראייר, מחשובי הבחורים בקהילה ומתלמידי ישיבת טשרנוביל, והכלה היא בת הרב הגאון ר' חיים ווגשל, מחשובי חסידי בעלזא וראש ישיבת 'דרכי יושר'.

בחסידות עמלו רבות בחודשים האחרונים לקראת שבת ה'אויפרוף', על מנת לארח את אלפי החסידים שיבואו מכל ריכוזי החסידות וישהו בירושלים יחד עם הרבי, כאשר הפעם יצטרפו אליהם גם מאות חסידים תושבי חו"ל שיגיעו ארצה במהלך יום חמישי.

בבאיאן מתארים תחושה של התרגשות ושמחה גדולה, בין היתר בשל העובדה, כי החתן הוא בנו הקטן של הרבי, ולאחר ששמחת החתונה האחרונה בחסידות התקיימה לפני כשלוש שנים לבתו של הרבי.

במסגרת ההכנות הלוגיסטיות הרבות מתכוונים בבאיאן לערוך את אירועי השבת הקרובה, שמחת ה'פארשפיל', מעמד ה'חתן מאל' ושמחת השבע ברכות, בהיכל ה'קלויז', כאשר לצורך כך הוחלט על סדרים מיוחדים במקומות הישיבה והפארענצ'ס.

לפי הסדר המיוחד, בהיכל הקלויז בחלק העליון, מהכניסה ועד למקום הבימה ישבו זקני אנ"ש מעל גיל 45, באגף החדש תתאפשר הישיבה רק לאברכים, ובחורי החסידות יעמדו על הפארנצ'עס בלבד.

בנושא המקומות בהיכל ה'טישים' הוחלט כי למען הסדר הטוב, הבחורים יעמדו משני צידי הפארנצ'עס ובשבע הקומות העליונות בלבד, כאשר בששת הקומות הראשונות יעמדו אברכים בלבד, לצד מקומות מיוחדים שהוכנו עבור האורחים שהגיעו מחו"ל.

דגש מיוחד הושם על מעמד ה'באגלייטן' שיתקיים בשבת בבוקר לפני התפילה, במהלכו אלפים ילוו את הרבי והחתן בשירה ברחובה של עיר. על פי התוכנית, המעמד יתפרס על פני שלושה מתחמים.

מתחם א' - עבור בני המשפחה וזקני החסידות שיעמדו על פני רחוב בר גיורא, צמוד לביתו של האדמו"ר, מתחם ב' - עבור כלל החסידים שיעמדו משני צידי הרחוב שיגודרו במחסומים, והמתחם השלישי מיועד עבור בחורי החסידות שימתינו לחתן בהיכל ה'קלויז' עצמו, זאת לבקשת הרבי.

במוצאי שבת תתקיים שמחת ה'פארשפיל', כאשר שמחת החתונה תתקיים ביום שלישי הבא במתחם הדי-סיטי במישור אדומים.

יצוין, כי לרגל השמחה הגדולה, האדמו"ר יתפלל בצוותא עם החסידים בהיכל ה'קלויז' החל מליל שישי הקרוב, ועד אחרי סיום ימי השבע ברכות.

החוברת המיוחדת שהוציאו באיאן לקראת ימי השמחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר