המאבק נגד איסור ברית מילה

שקד גורמת לאנטישמיות? חבר הפרלמנט תוקף בחריפות: "מזיקה ליהודים"

שרת הפנים היוצאת הקבילה בין נוהג ברברי לא חוקי הנעשה בנשים לבין ברית המילה | חבר הפרלמנט הבלגי, תוקף אותה בחריפות בשיחה עם 'כיכר השבת' על ההשוואה וטוען, כי היא גורמת לאנטישמיות | וגם: מה ענתה השרה על ההתעללות המחרידה במשפחת גרים שעלתה לפני למעלה מחצי שנה לישראל? (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
השרה שקד | אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 | שאטרסטוק)

המאבק על זכות ברית המילה בעולם: חבר הפרלמנט החרדי בבלגיה מיכאל פרייליך נגד השרה איילת שקד וטוען כי התבטאות שלה צפויה לגרום לנזק למאבק באיסור ברית המילה בבלגיה ובמדינות נוספות.

תחילה מעט רקע: אישה שהיגרה לישראל מסיירה ליאון הגישה בקשה לאישור מבקשת מקלט מחשש שיבוצע בה הליך הנחשב לברברי ולא חוקי ברוב מדינות העולם. כך פורסם אתמול (שלישי) ב'וינט'.

בתגובה, בלשכת שרת הפנים היוצאת החליטו לדחות את הבקשה ואמרו כי "לא יעלה על הדעת כי מדינת ישראל תפגע באינטרס הריבוני שלה ותעניק מקלט מדיני בגין רדיפה נטענת הדומה או קרובה במהותה למנהג נפוץ בקרב אזרחיה שלה".

חבר הפרלמנט החרדי אומר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי ההשוואה היא "מאוד מזיקה למאבק למען ברית מילה באירופה".

חבר הפרלמנט בריאיון ל'כיכר', ארכיון

בהמשך השיחה הסביר את הבעייתיות: "אנחנו מדברים על כך (המתנגדים לברית מילה, צ"ב) בכמה רמות למה אסור לאסור ברית מילה; הרבה מהמתנגדים משווים (כפי שלטענתו עשתה השרה שקד). ואנחנו טוענים כל הזמן שההשוואות הללו לחלוטין שקריות, בגלל שזה הליך אחר - במקרה של נשיא זה פוגע בנשים וזה ברברי - וזה אסור בהרבה מקומות בעולם. ברית מילה מאוד מקובלת ברחבי העולם. 1 מכל שלושה גברים בעולם עברו ברית מילה." הוסיף. ואמר כי גם "באמריקה זה (ברית מילה) מאוד מקובל".

פרייליך תקף את השרה ואמר: "אנחנו כל הזמן אומרים שהתהליך על נשים הוא לא מוסרי ולא מוצדק. עכשיו אנחנו רואים שרה ישראלית אומרת את אותם הדברים זה לחלוטין פוגע.

כל העבודה שאנחנו עושים היא הורסת בכמה דקות. היא אולי לא מבינה את זה, אבל באירופה כדי להיות ולהישמר כיהודי צריכים להילחם על הזכויות שלנו, ואנחנו צריכים להילחם באנטי-מילה, אנטי דתיים, אנטי 'כאב' או נגד דת."

עוד טען חבר הפרלמנט: "כשהיא באה ואומרת דברים כאלו, היא נותנת נשק לכל האויבים שלנו ושלה והיא בעצם עוזרת ליצור אנטישמיות ועוזרת להסביר למה אנשים רוצים לאסור ברית מילה.

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך יחד עם הרב של בלגיה בפרלמנט הבלגי

זה חשוב שהיא תחזור בה ממה שאמרה ותתנצל ותגיד שיש הבדל בין התהליך המבוצע על גברים שמועיל לבריאות לבין המבוצע על נשים."

בסיום דבריו חזר והדגיש: "זה מאוד חשוב שהיא תתנצל וזה ממש חשוב כי אני בטוח במאה אחוז שבעתיד כאן עם פוליטיקאים בבמה העולמית יציגו ויגידו שהשרה הישראלית השוותה בין הדברים".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה ואמרה כי היא "מעולם לא השוותה" בין ההליך האכזרי והפוגעני לבין ברית המילה. עוד טענה השרה כי "מדובר בעיוות עיתונאי."

עוד טענה: "העמדה של השרה בדיוק הפוכה, שצריך להבחין בין השניים על סמך ההבדלים המובהקים ביניהם. יתירה מכך, יש אפילו התייחסות מפורשת ומפורטת בגוף ההחלטה להכרח ביצירת הבדלה עניינית בין ההליכים השונים, בגלל המחויבות של מדינת ישראל להגן על זכותם של יהודי אירופה לבצע את מצוות ברית המילה."

ההתעללות במשפחת הגרים

בתוך כך 'כיכר השבת' ביקש את תגובתה של שרת הפנים שקד, בנוגע לסיפור המחריד של משפחת גרי הצדק, שעלתה לפני יותר מחצי שנה לישראל ועדיין לא קיבלה אזרחות.

המשפחה המדוברת, מתגוררת בשכונת הר נוף בירושלים, וזוכה לתמיכה אבסולוטית מהקהילה המקומית, אך מהרשויות היא זוכה להתעלמות מוחלטת. וזאת בזמן שאם המשפחה אמורה ללדת בימים הקרובים ויש להם ילד נכה, שבשל כך שאין להם אזרחות, האמא לא יכולה ללדת בבית חולים מבלי לשם תשלום מלא והילד הנכה לא זוכה לטיפול הכרחי.

כשפנינו לקבל את גובתה של השרה שקד לסיפור הקשה נאמר לנו: "השרה שקד לא הכירה את המקרה ואין היא יכולה כשרה לעקוב אחרי כל מקרה ספציפי. כלל המדיניות של השרה היא הפוכה מהמתואר והיא הנחתה להסביר פנים ולעזור למתגיירים ככל שניתן. נברר את הפרטים ונחזור עם תשובות".

לאחר כשעה התקבלה תגובה מטעם רשות האוכלוסין, בה נכתב: "מדובר במשפחה שנכנסה לישראל לפני שהסדירה מעמדה ולכן נכנסו כתיירים ולא כעולים חדשים. הבקשה הוגשה רק לאחר כניסתם ולכן הבקשה נבדקת בישראל, על כל המשמעויות שיש לכך. הבדיקות כוללות בדיקת מסמכי גיור, מסמכים רשמיים לגבי חלק מהילדים אשר הינם מאומצים ועוד. אין כל מטרה לעכב את הטיפול בבקשות מסוג זה ולראיה, הבקשה בטיפול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר