"טראמפ טעה"

נתניהו במסר מרגיע לעולם: "לא נתנהל לפי חוקי התלמוד"

בריאיון פוליטי ראשון מאז הבחירות, ראש הממשלה הנכנס נתניהו בחר להתראיין לעיתונאית אמריקנית בניסיון להרגיע את הרוחות ביהדות העולם ובעולם בכלל (עולם, פוליטי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בנימין נתניהו | ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) בריאיון פוליטי ראשון לתקשורת מאז הבחירות לממשלה המתהווה, זאת בין היתר לצד העובדה שבחר להתראיין בכלי תקשורת עולמי בניסיון להביא להרגעת הרוחות בעולם בכלל ובעולם היהודי בפרט.

בריאיון לעיתונאית בארי וויס אמר כי המדיניות של הממשלה תקבע על ידו ועל ידי מפלגתו והוא ימנע ניסיונות לבצע צעדים שיביאו להתדרדרות ביטחונית או יביאו לפגיעה בדמוקרטיה ובזכויות מיעוטים.

"ישראל לא תתנהל על ידי דיני התלמוד" אמר נתניהו. "ההשקפה שלי בנושאים אלה שונה בתכלית, בלשון המעטה. ישראל תישאר מדינת חוק. אני אשלוט לפי העקרונות שאני מאמין בהם".

כשנשאל על מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי אמר: "חברותו כחבר קואליציה וכשר אושרה על ידי לא אחר מבית המשפט העליון. הם נתנו לו את האישור להיות בתפקידים האלה. זה חייב להיות ברור. אם העליון לא היה מאשר לו את זה - הוא לא היה שם".

בכל הקשור לתיק הביטחון אמר נתניהו: "אמרו לי שאני הולך לוותר על משרד הביטחון לאחת מהמפלגות הקטנות, הם היו מאוד מודאגים מזה. אני הדגשתי שזה לא יקרה, אז אמרו לי ש'אתם לא תוכלו להקים ממשלה אם זה לא יקרה', ובכן, אנחנו מקימים ממשלה, וזה לא הולך לקרות".

"הביטחון בידיים שלנו, וזה לא רק מה שאנשים חושבים. שליטה במשרד הביטחון אינה רק ליירט טילים. תיק הביטחון גם מתווה מדיניות, שיכולה להיות די מתסיסה, אני מנסה להימנע מזה". הוסיף נתניהו.

על ההחלטה של נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ להיפגש עם הראפר קניה ווסט שהתבטא בצורה אנטישמית וכן מכחיש שואה, אמר נתניהו כי "ההחלטה של טראמפ להיפגש איתם הייתה שגויה. אני חושב שזו הייתה טעות. הוא לא היה צריך לעשות את זה".

יחד עם זאת, הבהיר כי "טראמפ היה תומך גדול של ישראל ואני מעריך את כל מה שהוא עשה עבורנו. הוא עשה טעות ואני מקווה שהוא לא יחזור עליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר