"לקראת הישורת האחרונה"

גפני מגבה את אבי מעוז: "שאשא ביטון אהבה רפורמים" • צפו

ראשי יהדות התורה נאמו בפתח ישיבת הסיעה, ודיברו בחריפות נגד השמאל שתוקף את חה"כ אבי מעוז | גולדקנופף הבהיר: "אנו לקראת סגירה עם הליכוד" | בן גביר הציב דרישה חדשה: מעמד בחייב בוועדת השרים • צפו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני וגולדקנופף, היום בכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

רשימת יהדות התורה כנראה תחתום עוד הערב (שני) על החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי וזאת לאחר שיגיעו להסכמים על התפקידים בממשלה הבאה. הרשימה, התכנסה בצהריים בחדר הסיעה בכנסת, ובפתח הישיבה ראשי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' - משה גפני ויצחק גולדקנופף, נתנו הצהרה לתקשורת.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בפתח ישיבת הסיעה: "שאשא ביטון אהבה רפורמים ותמכה בחינוך קלוקל בלי טיפת יהדות. היא באה עכשיו ועושה אסיפה כנגד אבי מעוז? מה הוא מבקש, שיהיה קצת יותר יהדות בבתי הספר, את מה ששאשא ביטון לא עשתה, היא רק הרסה את החינוך בישראל!".

גפני הוסיף ואמר: "הם לא מקבלים את זה שהם הפסידו בבחירות. היא ולפיד לא מסוגלים להבין את זה. לא ניתן לכל האופוזיציה העתידית המופקרת להרוס את הדמוקרטיה הישראלית, שיפסיקו לקרוא לצאת להפגנות, אנחנו תומכים שבבתי הספר הממלכתיים ילמדו יותר יהדות".

הנאומים של גפני וגולדקנופף (צילום: ערוץ כנסת)

גולדקנופף נאם מיד אחרי גפני ואמר: "תודה רבה לגפני על דבריו הנלהבים, אנחנו לקראת הישורת האחרונה - לקראת הקמת הממשלה. הקרבות האלו רק מחזקים אותנו כדי להבין כמה חשוב שהממשלה תקום כבר. עד היום, במשך 70 שנים מערכת החינוך החרדית הופלתה בכל המובנים. המשרדים הממשלתיים לא הפנימו שאנחנו כבר לא אזרחי ישראל הזולים.

"אף פעם לא היה בתולדות ישראל שמישהו איים במרד. כעת, עוד לא קמה הממשלה, וכבר הצד השמאלי אומר שהוא יהרוס את מדינת ישראל. למה?!".

"אני מדבר אל הצד השמאלי - אנחנו לא נפגע בכם - אנחנו יכולים לחיות באהבה, באחווה, בשלום וברעות", אמר עוד גולדקנופף והתייחס למעוז כשאמר: "אבי מעוז לא יתערב, הוא רגולטור".

הנאום המלא של בן גביר

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר נאם בפתח ישיבת הסיעה בכנסת ואמר: "בפתח הישיבה אני מבקש לציין כי מכבד אותנו בנוכחותו חוסן פרו היקר, שבנו טירן ז"ל נחטף בעודו חי ומנתקים אותו ממכונות ההנשמה. כולנו מחוייבים לעדה הדרוזית ואני רוצה להגיד לך, שאנחנו כאן בחדר הזה תמיד אומרים שיש בינינו לא רק ברית דמים, אלא גם ברית חיים, ומדינת ישראל לא יכולה לעבור בשתיקה על הפשע, על הרצח הנתעב הזה. ובנושא אחר, כולכם עקבתם אחרי המשא ומתן בשבועות האחרונים וראיתם את הגישה העניינית בה ניהלנו את המשא ומתן, את החתירה שלנו להקמת ממשלת ימין מלא מלא. שהפרק הראשון שלו שהתרכז בתפקידים, הסתיים.

"כולכם ראיתם שכל בקשותינו נסבו סביב הדברים שהצהרנו עליהם במהלך הבחירות. משילות, ביטחון אישי, הזכות ללכת ברחוב בלי לפחד והרצון שלנו שיהיה סדר במדינת ישראל. ישראל נמצאת בפני אתגרים לא פשוטים, מערב פרוע בדרום, טרור לאומני בצפון, טרור חקלאי, פשעים בירושלים, פגיעה ביהודים רק כי הם יהודים, העדר ביטחון אישי במרכז ואירועים והשפלות שמזכירים תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי".

דבריו של בן גביר (צילום: ערוץ כנסת)

עוד אמר בן גביר: "אנשים מפחדים להלך ברחובות ישראל ואנחנו נטלנו על עצמנו את המשימה המורכבת והמיוחדת לטפל בבעיות הללו. לשם כך דרשתי וקיבלתי במהלך המשא ומתן לא רק תפקידים, אלא גם סל כלים שיאפשר לנו להתמודד עם האתגרים הללו ולתת לחיילים ולשוטרים שלנו. ללוחמים שלנו, את היכולת לנצח. אלא שלצערי בימים האחרונים אני שומע פתאום גמגומים באשר להמשך ההסכמים, גם בקשר למה שכבר נחתם וסוכם, בסעיפים הנוגעים למימוש המדיניות הזאת. יש פרק של אידאולוגיה וישבנו בחדרים סגורים ודיברנו עליה. יש פרק של עקרונות, ישבנו בחדרים סגורים, דיברנו וסוכמו דברים, אבל פתאום יש גמגומים בנושאים הללו".

"אני מבין", הוסיף בן גביר ואמר, "שזה אולי בגלל לחץ התקשורת, אולי מסיבה אחרת, אבל מה שבטוח שבחדרי המשא ומתן בלילות האחרונים, ולא ישנתי בלילות האלה, שמעתי פתאום זמירות אחרות, שמעמידות בסכנה את היכולת שלנו להתמודד עם האתגרים הקשים שלפתחנו".

"לכן, כדי לוודא שהסיכומים יתממשו, אנחנו עומדים על דרישתנו לקבל כלים משמעותיים שיאפשרו לנו להשפיע על החקיקה במדינת ישראל, אנחנו חייבים להעביר את חוק חסינות לחיילים ושוטרים, שיאפשר להם להתמודד מול מחבלים. חייבים להעביר את שינוי נהלי פתיחה באש, כאשר לצערי השר היוצא לא ממש מכיר את הנהלים שמגבילים את הלוחמים שלנו. לכן דרשתי מעמד מחייב בןועדת שרים לענייני חקיקה, שיאפשר לי לוודא את מימוש היעדים הלאומיים הללו", אמר בן גביר.

לדבריו, "הדרישות הללו הן דרישות מהותיות, בסיסיות ועקרוניות ורק זו הדרך להקמת ממשלת ימין מלא מלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר