בשל הפסקות החשמל

רב המדינה הענייה באירופה: "אנחנו לפני קריסה, לא נשרוד בקור בלי חשמל"

הפלישה הרוסית לאוקראינה זולגת גם למולדובה וגורמת להפסקות חשמל נרחבות במדינה | רבה הראשי של המדינה ל'כיכר': "אנחנו לפני קריסה הומניטרית, יש פה קשישים וחולים שחייבים מחוללי חמצן" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפסקת חשמל אתמול במולדובה (צילום: הקהילה היהודית במולדובה)

המלחמה של רוסיה באוקראינה זולגת למולדובה. אמש (שני) דווח על נפילת חלקי טיל במולדובה. אזרחים שגרים בקרבת מקום דיווחו על שני פיצוצים חזקים שנשמעו היום.

החורף המזרח-אירופאי כבר בעיצומו, והכפור והשלג פוקדים גם מולדובה - המדינה הענייה באירופה. התשתיות המקומיות, נשענות על תשתיות החשמל של השכנה אוקראינה, וכעת גם מולדובה ותושבי הבירה - קישינב, חווים הפסקות חשמל ארוכות.

בקהילה היהודית של מולדובה מדווחים על פגיעה קשה באספקת החשמל לעיר הבירה קישינב וערים נוספות במדינה בעקבות הפגיעה בתחנות הכוח באוקראינה.

"לפחות 3 פעמים בשבוע יש הפסקת חשמל גדולה של 10 עד 14 שעות והיתה לנו גם הפסקה של 20 שעות", מספר מייקל פינקל, מהנהלת קהילת 'אגודת ישראל' - הקהילה המרכזית של קישינב. לדבריו, "מעל חצי מיליון תושבי הבירה קופאים בקור ללא חימום חשמל או גנרטורים".

הפגיעה נעשית קשה עוד יותר עבור קשישים וחולים הזקוקים למכשור רפואי ולמחוללי חמצן ביתיים. "אנחנו מפעילים בקהילה גמ"ח תרופות וציוד רפואי לטובת תושבי העיר וחברי הקהילה, כעת אנחנו מנסים למצוא פתרונות לחולים שזקוקים למחוללי חמצן וציוד רפואי שמחייב חיבור לחשמל", אומר הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה.

"קשישים, נשים, פעוטות וילדים יושבים במשך שעות ארוכות ללא תאורה ואמצעי חימום, חשופים לקור עז שעלול אף להחמיר את מצב התחלואה במחלות החורף הקשות. אם המצב יימשך כך, זאת עלולה סכנת חיים", ממשיך הרב זלצמן שעסוק באיתור גנרטורים ופינוי קשישים וחולים למקומות עם חשמל סדיר.

"בחודשים האחרונים היינו עסוקים בהיערכות לקראת החורף, מקווים שנוכל לעבור אותו בצורה בטוחה ללא נפגעים בגוף", מסכם הרב זלצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר