אחת מתוך 89

היא לא יתומה, אבל מצבה גרוע בהרבה משל יתומות אחרות

ברכי מתחתנת בשעה טובה, אחרי 15 שנות סבל בל יתואר • כולם שמחים עבורה ועבור אמה הגיבורה שמתמודדת עם מצב בלתי אפשרי • אף אחד לא יודע עד כמה מצבם הכלכלי קשה ודחוק • עוד מקרה אחד בודד מתוך 89 המקרים הקשים של 'קרן יתומי כסלו' (חרדים)

10 שקלים ל-89 היתומים והיתומות הנישאים בחודש זה (צילום: באדיבות המצלם)

כשברכי התארסה, כולם שמחו בשבילה, ובמיוחד בשביל אמה. כבר 15 שנה שאמא שלה מתמודדת עם אתגרי ענק, יום אחרי יום. מאז נטש בעלה את הביתה והשאיר אותה עם שלושה ילדים קטנים. ברכי היתה אז רק בת חמש, הילדה הבכורה.

אבא נעלם לכמה שנים, ואמא הפכה באחת לדמות שונה לחלוטין. היא עובדת שעות ארוכות מדי יום, ובבית היא מתפקדת בקצב כפול ומכופל. היא מכבסת ומבשלת, מגהצת ומקפלת, מנקה ושוטפת, מלווה ומטפלת.

פעם בשבוע ברכי ושני אחיה הקטנים הולכים ל'מרכז קשר' של משרד הרווחה, שם הם פוגשים את אבא. הוא בקושי מדבר איתם, הם יושבים לידו במשך חצי שעה, ובעיקר מחכים שהזמן יעבור.

ברכי לא יודעת מה בדיוק קרה לאבא שלה. הוא חולה? אולי הוא סובל ממצוקה נפשית קשה? איפה הוא גר בכלל? הוא התחתן פעם נוספת? היא לא חושבת, והוא לא מספר לה. עם אמא שלה היא בכלל לא יכולה לדבר עליו, זה רגיש מדי עבורה.

היא לא יודעת אם אבא שלה יבוא לחתונה שלה. לאירוסין הוא לא הגיע, אולי בגלל שזה קרה מהרגע להירגע ולא היה לו זמן להתארגן, אולי בגלל שהוא חשש לפגוש את יתר בני המשפחה...

היא גם לא יודעת אם היא רוצה שהוא יבוא לחתונה שלה... היא חייבת לכבד אותו, אבל אל מרגישה אליו קשר רגשי. בעצם היא לא יודעת מה היא מרגישה כלפיו.

לתרומה של עשרה שקלים ל-89 יתומים המתחתנים בחודש כסלון הקליקו כאן >>

האירוסין היו מהרגע להרגע, וכולם שמחו עבורה. סוף סוף יש שמחה במשפחה.

אבל אנשים לא יודעים שבבית אין כלום. אנשים לא יודעים שאמא של ברכי סובלת משיניים מתפוררות ולא הולכת לטפל בהן כי אין לה כסף. אנשים לא יודעים שכל יום הם מקבלים טלפונים מלחיצים מהבנק, מחברת החשמל, מחברת הטלפון, מהעירייה, מביטוח לאומי וממי לא...

רק ממוסדות הלימוד לא מתקשרים אליהם. שם כבר מבינים את המצב ומשתדלים להתחשב, אבל כשמגיע טיול שנתי או מסיבת כיתה, היא מתאמצת בכל כוחה לגייס את השקלים הבודדים הנדרשים ולשלם אותם כמו כולן.

עכשיו היא עומדת להתחתן, ואין לה אפילו לשלם את המקדמה לאולם. אין להם כלום! אפס יכולת. ההכנסות נבלעות במינוס הענק של חשבון הבנק, אם לא נעזור להם, הם יקרסו.

ברכי אינה יתומה, שני הוריה חיים לאורך ימים ושנים אבל ב'קופת העיר' היא נכללת לאחר התייעצות עם רבנים בהגדרה של 'בבחינת יתומה', ולכן היא הוכנסה לקרן המיוחדת שהוקמה עבור 89 היתומים שמתחתנים בחודש כסלו. 88 יתומים, ועוד כלה אחת, שאינה יתומה, אבל מצבה גרוע בהרבה משל הרבה יתומות אחרות.

89 מקרים מיוחדים כאלו, שלל סבל, כאב, שכול, יתמות, צער אינסופי ועוני מחריד, 89 חתנים וכלות מבתים כאלו מתחתנים בחודש כסלו, וזקוקים נואשות לעזרתו של עם ישראל.

מי שנרתם לטובת העניין הוא המשפיע הנודע ורב הפעלים בענייני הצדקה ועזרה לזולת, מרן הגה"צ הגר"א בידרמן שליט"א, שמשתדל בכל כוחו להשתמש בכוח ההשפעה שלו על הציבור כדי לעזור לאנשים ולהרבות מעשי חסד בעם ישראל.

במכתב פומבי שפרסם הרב בידרמן שליט"א הוא פונה ללב של עם ישראל ומבקש: "הנני בבקשתי לתרום עבור המגבית שנערכת על ידי קופת העיר עבור 89 יתומים, סך 890 שקלים, הנישאים בחודש זה (10 שקלים לכל יתום), וכל התורם 890 שקלים עבור 89 היתומים הנישאים בחודש כסלו, יזכה לראות ישועה בקרוב".

לתרומה של עשרה שקלים ל-89 יתומים המתחתנים בחודש כסלון הקליקו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר