תיעוד מיוחד

בלי חשמל: באוקראינה מדליקים את החנוכיות עם גנרטורים

למרות שאין חשמל ברוב שעות היום באוקראינה - רבני הקהילות ושלוחי חב"ד מביאים את אור החנוכה לרבבות יהודי המדינה בצל המלחמה הבלתי פוסקת | בחרקוב מדליקים חנוכייה עם גנרטור, באודסה מדליקים באיזור צבאי חשוך ובצ'רנוביץ מנצלים את הפוגת החשמל להדלקה | צפו (חסידים)

שלמה מן | כיכר השבת |
הדלקת נרות חנוכה באוקראינה (צילום: JRNU)

בשבועות האחרונים נערכו רבני הקהילות ושלוחי חב"ד לקראת חנוכה, בצל המלחמה. אחת המשימות היותר מאתגרות, הייתה הצבת החנוכיות הגדולות, כמיטב המסורת, בלב הערים. איך מדליקים חנוכיות ללא חשמל? הפיתרון נמצא בדמות הגנרטורים המיוחדים שסיפק מוקד ההצלה של חב"ד אוקראינה.

החשמל אינו פועל ברוב שעות היממה, והגנרטורים מאפשרים זרימת חשמל לבתי הכנסת, לשם מגיעים יהודים רבים בכדי להתחמם.

גם החשש מארגון מסיבות חנוכה, במצב המלחמתי, ירד מסדר היום ברוב הערים, לאחר שהשלטונות העניקו את האישורים, במטרה להמשיך ולנהל את השגרה ולאחר שרבני הקהילות ניהלו קמפיין הסברה שדווקא האור דוחה את החושך ויכול להעניק לתושבי אוקראינה עתיד של תקווה.

בימים האחרונים הוצבו חנוכיות ענק במרכזי הערים וגורמים לפרסום נס חנוכה במימדים אדירים. "ראש העיר שלנו ביקש לבוא ולהשתתף בהדלקת נר ראשון של חנוכה שאנחנו מקיימים באיזור צבאי וחשוך", סיפר הרב אברהם וולף, שליח חב"ד באודסה.

"לא ישברו אותנו", הוסיף הרב וולף, "למרות המלחמה, למרות החושך והקור, למרות שהאנדרטה מכוסה בחול מאז תחילת המלחמה, היום הוקמה החנוכיה הגדולה כשהיא מסמלת את הניצחון של האור על החושך".

חנוכיית ענק נוספת הוצבה במרכז העיר ז'יטומיר, ממנה נמלטו מאות ילדים מבית הילדים המפורסם, בדרכם לישראל. שלוחי חב"ד בעיר שמילטו מז'יטומיר את רוב ילדי הקהילה, מקיימים בחנוכה פעילות מיוחדת ומאירה עם היהודים שנשארו בעיר.

בעיר חרקוב שהופגזה פעמים רבות במהלך השנה האחרונה, הוצבה חנוכיה מאירה, אותה הדליקו הערב שלוחי חב"ד באמצעות גנרטור מיוחד המוצב סמוך לבית הכנסת המרכזי של העיר.

במקביל מתקיימות בחרקוב הדלקות מרכזיות בתחנת רכבת המטרו ובסמוך לבניין הממשל המקומי.

גם בעיר הגרעין האוקראינה, ז'פרוז'ה מתכוננים לחנוכה. במהלך שעות הצהריים נערכה מסיבה גדולה בבית הכנסת בהשתתפות יהודי הקהילה, במהלכה סיפר להם רב העיר ושליח חב"ד הרב נחום ערנטרוי על סיפור נס החנוכה, ועודד את רוחם בימים קשים אלה.

כוח עזר מיוחד הצטרף לרבני הקהילות בסוף השבוע: עשרים ושישה בחורים מישיבות חב"ד ברחבי העולם המריאו לאוקראינה בימים האחרונים בכדי לסייע לפעילות החנוכה ולעודד את יהודי המדינה.

במהלך אירועי החנוכה, בהם צפויים להשתתף על פי הערכות למעלה מ-40,000 יהודים, יחלקו רבני הקהילות ערכות חנוכיות מושקעות, ובהם פריטים מיוחדים הקשורים לימי החנוכה שיביאו אור ושמחה ליהודי אוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר