"השפלה נוראית"

מחליא: סירב למכור מוצר לחרדי; "לא רוצה עסקים עם חרדים"

דוד, חרדי הייטיקיסט מבית שמש, יצא במוצ"ש לקנות הליכון יד שנייה יחד עם בנו, ונאלץ לחוות השפלה מזעזעת - בשל היותו חרדי | "אני רוצה להעביר מסר לפוליטיקאים - שיפסיקו להסית", אמר דוד (חדשות חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הסתה נגד חרדים | אילוסטרציה (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90)

פירות ההסתה נותנות עבודה: על פי הפרסום הערב (שני) ב'ווינט', חרדי, העובד בתחום ההיי-טק, רצה לקנות מוצר יד שנייה, אך לאחר שהמוכר הבחין שהוא חרדי, הוא סירב למכור לו.

דוד, חרדי מבית שמש, רצה להשיל מעט ממשקלו וחיפש מכשיר הליכון באתר יד2, לאחר שמצא את מבוקשו, הוא התקשר למוכר והשניים קבעו להיפגש במוצאי השבת האחרונה, כדי לסגור את העסקה.

על פי הדיווח, כאשר דוד ובנו, הגיעו לבית המוכר בעיר מודיעין, המוכר פתח את הדלת ואמר לדוד ובנו: "אנחנו לא עושים עסקים עם חרדים" - וטרק בבוטות את הדלת.

אשתו של המוכר, התקשרה כחלוף דקות ספורות לדוד, ושאלה אותו האם בכל זאת הוא מעוניין בהליכון, אך היא בחרה שלא להתנצל על המקרה.

דוד, סיפר באולפן ווינט על המקרה ואמר: "אמרתי למוכרת שההשפלה שחוויתי לא מקובלת עליי, והמינימום הוא שאחרי שבזבזתי למעלה משעה - זה שהם יכניסו אותי לדירה לראות את המוצר", לדברי דוד, "היא ענתה שהיא לא מנהלת איתי את הדיון הזה, ושאלה אם אני רוצה או לא, כי זה מה יש. אמרתי לה שההתנהגות שלהם היא בלתי נסבלת ואני לא מעוניין במוצר".

לדברי דוד: "חשתי השפלה נוראית. אני עובד בחברת הייטק בהרצליה פיתוח, ומטבע הדברים, אני פוגש הרבה את הציבור החילוני ומכיר אותו לעומק, ואני יודע שזה לא מייצג. אבל עדיין, התופעה הזו קיימת ואני שומע עליה מאנשים. בעבר הייתי אומר לאנשים שזה לא יכול להיות, אבל כעת, כשפגשתי את זה באופן אישי, הבנתי שיש תופעה כזו, ואני מאמין שאני לא היחיד שזה קורה לו".

מדוע היה חשוב לדוד לספר על המקרה, לדבריו, הוא רוצה להעביר מסר לפוליטיקאים – שידעו שלאמירות שלהם על סכנה לדמוקרטיה, שנצבעות בצבעי שחור על גבי שחור, ובמקרה הזה תרתי משמע – יש השפעה; "לאחרונה יש תחושה של החרפה בשיח. זה משהו שמורגש באוויר, וצריך לעצור ולחשוב מה עושים עם זה. יש מחלוקות, אבל בסוף אנחנו עם אחד, והדרך לפתור אותן היא להקשיב ולהבין האחד את השני ולא לפגוע או להסית", אמר דוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר