"15 שנים זה יותר מדי"

רבי מיילך בידרמן נתן לליטאי לרקוד עם החנוכיה והבטיח לו בן

אמש במעמד הדלקת נר חנוכה בחיפה ניגש המשפיע החסידי הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן לאברך הליטאי ובירך אותו בבן זכר. הסיפור המלא והמרגש (חסידים ואנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן (צילום: א. אייזנבאך. וידאו: באדיבות המצלם)

התרגשות רבה הורגשה אמש בעיר חיפה עם הגעתו לעיר של המשפיע החסידי הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שערך מעמד הדלקת נרות חנוכה בבניין תלמוד תורה סערט ויז'ניץ בהשתתפות קהל חסידים ואוהדים אשר הגיעו להתחזק מפי המשפיע.

המשתתפים שרגילים להשתתף במעמדי ההדלקה של הרה"צ רבי מיילך, כבר מכירים את המראה הקבוע של המשפיע כשהוא רוקד תוך שהוא מחזיק את החנוכיה בידו, אך אמש המחזה היה יוצא דופן, כאשר מי שקיבל את החנוכיה לידיו הוא לא אחר מהאברך ר' יעקב (קובי) קרויזר, בעל מכולת שכונתית בעיר, ואחד מאנשי החסד המוכרים, אשר סיפר את מה שהתרחש מאחורי הקלעים.

"אני לא יודע אם מישהו לחש עלי משהו לרבי מיילך בידרמן אמש בהדלקת הנרות בחיפה, או אולי יש לרב רוח הקודש או שאולי הוא זוכר אותי מלפני הרבה שנים שהייתי בשיעור שלו וביקשתי ממנו לאחר השיעור ברכה להיפקד בילדים, אך בכל אופן אמש, באמצע הריקודים של מאות האנשים, רבי מיילך ניגש אלי, ולחץ לי יד, תוך שהוא לא עוזב במשך כמה דקות.

חשבתי שהוא סתם התלהב לראות ליטוואק מקשיב לו, אבל לפתע הוא לחש לי בשקט: השנה יהיה לך בן זכר. ועזב לי את היד והמשיך בריקודים. לא ידעתי מאיפה זה נפל עלי, עניתי אמן, ומייד שאלתי אותו מאיפה הוא זוכר אותי, אבל כמובן שהוא לא ענה וכבר המשיך עמוק בריקודים.

קובי ממשיך ומספר. "חשבתי שהוא סיים איתי, וליתר ביטחון ברחתי לפארנצ'עס כדי להתערבב בין ההמון ולא לבלוט, אך אז, לאחר ההדלקה החל המשפיע לרקוד עם החנוכיה, תוך שהוא מחפש אותי בין כל המוני המשתתפים. כשהבחין בי הוא התעקש שאכנס לרקוד איתו, וכך, לאחר שהתכופפתי מתחת לשולחן מצאתי את עצמי נכנס לאמצע הקהל, ומקבל את החנוכיה של רבי מיילך, תוך שהוא משאיר אותי לרקוד לבד ומבקש מהתזמורת לנגן את השיר 'זרעא חיא וקיימא'".

"אני לא טיפוס ביישן, ממשיך קובי ומספר, אך בכל זאת הסמקתי קצת. תפסתי את עצמי והתחלתי לשיר ולרקוד ברצינות במשך דקות ארוכות, וכשסיפרתי לאשתי על ה"פאדיחה" שעשו לי היא שמחה על הברכה ואמרה, שאם היא תחול ותתקיים, אז זה שווה את הכול. תמשיכו להתפלל עלינו לזרע של קיימא במהרה, יאיר יעקב בן רבקה ותהילה בת חיה נעמי ביילא, 15 שנים זה יותר מידי."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר