מרכיבים ממשלה

"למען השלום והאחדות"; גולדקנופף מוותר על הקבינט

לאחר המתיחות הלא-סמויה ששררה בשבוע האחרון בין דגל התורה לאגודת ישראל, הסאגה סביב צירופו של יצחק גולדקנופף לקבינט המדיני-ביטחוני באה לסיומה (פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גולדקנופף וגפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בסוף השבוע שעבר העימות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', שהיה על גלים שקטים - הפך לפיצוץ וזאת בעקבות ההסכם לפיו נציג 'הסיעה המרכזית' - יצחק גולדקנופף, ישמש כחבר בקבינט המדיני ביטחוני, כעת (שני) הודיע גולדקנופף כי החליט לוותר על התפקיד הנחשק.

גפני זעם על התפקיד והוציא הודעה: "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית".

"על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם", נאמר בהודעת דגל התורה

גפני זעם על גולדקנופף ואף איים בפירוק השותפות בין שתי הסיעות בעקבות המינוי וגם בעקבות כך, שהסעיף בהסכם הוסתר עד הרגע האחרון.

גולדקנופף כאמור התקפל ברגע האחרון ונמסר כי "קיבל הוראה בשעות האחרונות מ'המקומות הגבוהים' בחסידות גור שעל אגודת ישראל לוותר על החברות בקבינט הביטחוני, למען השלום ואחדות ביהדות התורה. ועדכן את רה"מ המיועד".

ל'כיכר השבת' נודע, כי גולדקנופף החליט להתקפל לאחר הדרישה החד-משמעית שהגיעה מביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לבית האדמו"ר מגור בנושא הזה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', גפני תקף במוצ"ש האחרון בחריפות רבה את יצחק גולדקנופף בצל סיכומי סיעת 'אגודת ישראל' עם 'הליכוד', לקראת כניסה לממשלה, ובמסגרתם יכהן גולדקנופף כחבר בקבינט המדיני ביטחוני, לראשונה מאז הקמת המפלגה.

"הנושא הזה של לקבל החלטה לבד, לקחת חבר קבינט, לא היה דבר כזה ביהדות התורה", אומר גפני הערב ל'כיכר השבת', "מה זה הדבר הזה לקבל החלטה בלי לדבר איתנו? מה קרה שהוא חותם בלי לדבר איתי? מה קרה, מה הוא מסתיר? הרי זה הסכם שאנחנו עבדנו עליו. בפרק על הדיור הם לא הכניסו, הם פחדו שניקח להם את הקרדיט. זו התנהגות שאי אפשר לחיות איתה".

גפני הוסיף ותקף בחריפות: "זאת לא התנהגות חברית. ההתנהגות הזאת היא מתחת לכל ביקורת והיא לא תעבור לסדר היום".

לדברי יו"ר דגל התורה, "מותר לנו לסחור בנושא של חיי אדם בנושא של הקבינט? איך נראה בעיני העולם בדבר הזה? זו לא התנהגות של שותפים. אנחנו הכנסנו אותם לכנסת, בלעדינו הם היו נשארים בחוץ".

גפני המשיך: "ביבי לחץ עלינו ביום חמישי לחתום ואמרתי שצריך לחכות לאישור של גדולי התורה, שאלתי את גולדקנופף ׳שאלת את הרבנים?׳, הוא ענה לי ׳לא, אם אשאל הם יגידו לי לא לחתום".

יו"ר דגל התורה הצהיר: "לא נעבור לסדר היום בדבר הזה, מדובר בהתנהגות מופרעת. עשיתי לו משהו רע? למה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר