נגד המשטרה

בני הזוג החרדים שנפגעו מהמכת"זית תובעים 200 אלף שקל

אחרי שהושפלו ונפגעו ממכת"זית שהופעלה בירושלים, ותיעוד מהתקרית עורר סערה, בני הזוג החרדים תובעים את המשטרה ב-200 אלף ש"ח (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הזרנוק פוגע בבני הזוג החרדים (צילום: לפי סעיף 27א)

בני הזוג החרדים, שנפגעו ממכת"זית בירושלים לפני כשלושה חודשים, תובעת ממשטרת ישראל 200 אלף שקל.

התובעים טענו כי המכת"זית גרמה להם ל"פצע שדרש תפרים, גרימת כאב, צער, פגיעה באוטונומיה, השפלה, עוגמת נפש, הפסד ימי עבודה, פגיעה בצניעותם ופרטיותם, נזק ממשי שנגרם לרכוש של בני הזוג לרבות משקפיים של שני בני הזוג, פאה יקרת ערך של התובעת , בגדי התובע לרבות החליפה והמגבעת אותם לבש, תשלומים לבית חולים, ונסיעות".

מארגון בצלמו שמייצג את הזוג נמסר: "מצער שמשטרת ישראל במקום לקחת אחריות על הנזקים העצומים שנגרמו לזוג המבוגר נטשה אותם. אנחנו הגשנו את התביעה כדי לקבל צדק מאחה. צדק למי שנפגע מאלימות משטרתית מידי שוטרים שבמקום להגן עליו הרסו לו את חייו".

כזכור, בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות ועורר במהירות סערה גדולה נראים בני זוג חסידים, שנקלעו להפגנה של הפלג הירושלמי במסגרת קניות לשבת בגבעת שאול, החוטפים זרנוק מים ומוטלים ארצה.

לטענת האישה, הם ניסו לעקוף את ההפגנה וכשהתקרבו לכיוון גשר המיתרים בכניסה לבירה, שם הייתה מוקד ההפגנה, ניסו להתחבא ולהתרחק. בשלב הזה פגע בהם זרנוק מים עוצמתי באופן ישיר. הם נפלו ארצה והאישה נחבלה בידיה.

במשטרת ישראל הגיבו לאחר פרסום התיעוד: "המשטרה פעלה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, ע״י מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר. מבירור ראשוני עולה כי מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע״י חלק מהמפגינים.

"לצד זאת, מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה יבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת״ז".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר