הבינה את נפשו

אם הישיבה הלכה לעולמה | ומה כתבה לבחור שלא רצה להצביע בבחירות?

הרבנית שולמית אזרחי ע"ה לא היתה רק 'אשת ראש הישיבה' אלא כיהנה כ'אם הישיבה' בתפקיד מלא. 'כיכר השבת' מפרסם את המכתב אותו כתבה הרבנית לבחור שלא רצה להצביע בבחירות האחרונות (עולם הישיבות, חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ראש עיריית ירושלים מנחם את ראש הישיבה על פטירת רעייתו ע"ה (צילום: יהודה ויין)

בישיבת 'עטרת ישראל' מתקשים להפרד מדמותה של 'אם הישיבה' שהלכה לעולמה מוקדם יותר השבוע. הרבנית, מלבד היותה 'עזר כנגדו' לראש הישיבה האהוב והנערץ, היתה מעורבת בחיי הבחורים והכירה אותם באופן אישי. רבים מבני הישיבה נהגו להתייעץ איתה על נושאים שונים שהטרידו את מנוחתם.

הרבנית שולמית (שולמית במלעיל כפי שנהג לכנותה בעלה ראש הישיבה בחיבה) גדלה והתחנכה על המושג 'אם הישיבה' בהיותה בת למשגיח המיתולוגי של ישיבת 'חברון' בעבר הגאון רבי מאיר חדש, ואמה הרבנית דאגה לתלמידי הישיבה דאז כמו אם ממש.

מכתב מהרבנית המעודד את תלמידי הישיבה לשמור על הניקיון (קובי ישראל)

'כיכר השבת' חושף מכתב, אותו כתבה הרבנית ע"ה, לתלמידי הישיבה כאשר שמעה על בחור שרצה להימנע מלהצביע בבחירות האחרונות מכל מיני סיבות שונות. הרבנית, הדגישה במכתבה את חשיבות ההצבעה: "אני מאמינה שכל מי שנמנע מהצבעה מוסיף כוח למחנה עוכרי ישראל".

הרבנית הוסיפה: "רק אם נצביע ל'יהדות התורה' למען התורה בישראל, נבטל את כוח ההצבעה של המתנגדים, שלהם כוח הרסני נורא". הרבנית הוסיפה להדגיש את חובת ההצבעה לבחורי הישיבה: "כל בחורי הישיבה נקראים להשמע לדברי הרבנים שלהם המבקשים לחזק את כוחה של יהדות התורה, ולהצביע ג". הרבנית חתמה: "מתפללת לסיעתא דשמיא, שולמית אזרחי אשת חבר למרן רה"י ב.מ. אזרחי".

המכתב המלא (צילום: קובי ישראל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר