לראשונה מזה 26 שנה

בבית הכנסת הליטאי נמסר שיעור לעילוי נשמתו של הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל

השיעור המסורתי, שנמסר מידי שבת לפני קריאת התורה בבית הכנסת הוותיק של העיר החרדית בעלת הצביון הליטאי - מודיעין עילית, נמסר השבת על ידי רב בית הכנסת לעילוי נשמת זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני זצוק"ל (חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
היכל בית המדרש של בית הכנסת 'היכל יצחק (צילום: באדיבות המצלם)

"ויבכו אותו כל בית ישראל": את האבידה הגדולה אותה איבד כלל ישראל עם הסתלקותו של זקן חכמי מועצת גדולי התורה, הגאון הצדיק רבי שמעון בעדני זצ"ל, ביכו והספידו בכל שדרות הציבור החרדי. אולם, גם ב'קסבה' הליטאית - בית הכנסת 'היכל יצחק' במודיעין עילית, נמסר השיעור המסורתי של שבת בבוקר לעילוי נשמתו של הענק מעדות המזרח.

בבית הכנסת 'היכל יצחק', מהוותיקים שבבתי הכנסת בעיר החרדית מודיעין עילית אם לא הוותיק שבהם, נמסר מידי שבת, לפני קריאת התורה, שיעור לעילוי נשמתו של רבה הראשון של מודיעין עילית - הגר"ש קסלר, אביו של רב העיר הנוכחי. מי שמוסר את השיעור הוא רב בית הכנסת הגאון רבי מאיר גפני.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בשבת האחרונה, נמסר השיעור לראשונה בתולדות בית הכנסת, לעילוי נשמתו של אדם אחר - הגאון רבי שמעון בעדני. הזיקה של בית הכנסת הליטאי לענק הספרדי מגיעה דווקא דרך אחד ממייסדי בית הכנסת, אשר אביו היה אחד מייסדי מוסדות 'אור החיים' לבנות הסמינרים הספרדיות ביחד עם הגר"ש בעדני זצוק"ל, ויחד הם מסרו שיעורים במשך שנים רבות לבנות הסמינרים.

בנו החליט לגמול טובה לנשמתו של הגר"ש בעדני והשיעור הפעם היה גם לעילוי נשמתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר