מחזות לא שגרתיים

מפגן התמיכה הנדיר נמשך: בכירי מנהיגי הליטאים בבית דרעי

משה גפני שוחח במשך שעה ארוכה עם דרעי ותיאם עמו מהלכים בניסיון להתגבר על פסק הדין. הערב התייצבו בבית יו"ר ש"ס בכירי הרבנים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ביתו של דרעי, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

יותר מיממה אחרי פסק הדין הדרמטי של בג"צ בעניינו, גם היום (חמישי) המשיכו רבנים וחברי כנסת, מכל המגזרים, להגיע אל ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים.

הערב התייצבו בבית בין היתר בכירי רבני הציבור הליטאי הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי והגאון רבי ברוך דב פוברסקי.

מוקדם יותר היום שוחח יו"ר דגל התורה משה גפני במשך שעה ארוכה עם דרעי. גפני חיזק את דרעי והשניים תיאמו מהלכים בניסיון להתגבר על החלטת בג"צ. בשעת בוקר הגיע לבית גם השר לביטחון פנים איתמר בן גביר.

אתמול בין היתר, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הגיע לבית הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת 'חברון' וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. במהלך דבריו התבטא הגר"ד כהן: "זה יום עצוב לכולנו, קשה לנו לעבור את זה. זאת לא בעיה אישית של ר' אריה, זאת בעיה של הכלל. ר' אריה הוא שליח ציבור שמייצג את הסלתה ושמנה של עם ישראל, כשפוגעים בשליח ציבור זאת פגיעה בציבור כולו. לכן זה יום עצוב לכולנו".

הגר"ד שיתף את הנוכחים בחדר: "לי באופן אישי היה קשה מאוד היום לראות את זה, כולנו באנו רק לחזק את ר' אריה. אני יודע על הכוחות, לא תמיד עומדים במצבים הללו של להתמוד כל הזמן, כל מטרתן זה לפגוע כל הזמן. צריך כוחות".

"אם נחנו עומדים לצידו ונותנים לו את הוכח, אני חושב שזה מה שייתן לו את הכוח", הוסיף ראש ישיבת 'חברון'.

הגר"ד סיפר: "אמרתי לרבנית של ר' אריה שיש לה חלק גדול בהז שיש לו כוח לעמוד בכל המצבים, נתפלל שהנפילה לא תהיה נפילה אלא קימה, החושך לא יהיה חושך אלא אור, בעזרת ה', הקב"ה יוביל הלכ לטובה, מעז ייצא מתוק. הציבור כולו נותן לך את הכוחות".

הגאון רבי משה מאיה, זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, נכח גם הוא בבית אתמול. בדבריו פתח הגר"מ במתקפה חריפה על בית משפט העליון.

"אני זוכר בקום המדינה, היו עושים אחד במאי, מצעדים, דגלים אדומים והכל", פתח הגר"מ. "מה היה עושה סטאלין? כל מי שלא מצא חן בעיניו ולא הלך בתלם שלו - שלח אותו לסיביר".

בשלב הזה החל הגר"מ לתקוף את בית משפט העליון: "זה מדינה שכך היא עושה, כל מי שלא מוצא חן בעיניה היא מדביקה לו תיק. אבל זה לו יעזור לה, ואדרבה להיפך. למה? כי כולם רואים פה כמה מטופש כל המשפט הזה. טיפשות שאין היגיון בכלל. לפי דבריהם לחצי מדינה יש קלון. אם יש סוחר שהיה לו עניינים עם מס הכנסה בדרך כלל גומרים את זה אחד שניים ונגמר הסיפור. פה לא, משפט, קלון. מבינים שזה רדיפה וקלון.

"כתוב במצרים שהקדוש ברוך הוא עושה שבטים במצרים, מכה את האלילים שלהם. היום בית המשפט העליון הוא האליל, הם יקבלו את הביזיונות הכי גדולים. הם יתבזו ובינתיים כוח התורה יעלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר