"הגיעה העת להשיב מלחמה"

הבוקר: נתניהו יפטר את אריה דרעי מהממשלה, שרי ש"ס ימונו לממלאי מקום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפטר הבוקר את יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מתפקידו כשר הפנים והבריאות • בשלב זה דרעי לא מתכוון למנות שר חדש במקומו • שרי ש"ס ימונו לממלאי מקום • דרעי מאמין: יש סיכוי לגבור על החלטת בג"צ ולחזור לשולחן הממשלה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי מחוץ לביתו, בסוף השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

24 ימים לאחר שהושבע לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי להגיע הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה השבועית ולקבל מידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מכתב הפיטורים.

המהלך לפיטוריו של דרעי כבר בישיבת הממשלה הראשונה מאז החלטת בג"צ תואם ביום רביעי האחרון, עת הגיע ראש הממשלה נתניהו לביקור מפתיע בביתו של דרעי ברחוב הקבלן בירושלים, דקות לאחר החלטת בג"צ לפסול את יו"ר ש"ס.

בש"ס מדגישים הבוקר כי לא ימונו שרים חדשים לתפקיד הבכיר וכי בשלב זה ימונו ממלאי מקום זמניים מתוך רשימת שרי ש"ס המכהנים: יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון.

לדברי בכירים בש"ס: "אריה דרעי מאמין שיצליח להתגבר על החלטת בג"צ באמצעות חקיקה שתמנע התערבות בג"צ בכל מינוי של ראש ממשלה, תהליך לא קצר אבל אפשרי. לכן, בשלב זה אריה לא ממנה שרים חדשים אלא ממלאי מקום במשרדים".

בינתיים, בזמן שדרעי הורה לחברי הכנסת של המפלגה להימנע מראיונות בתקשורת, בביטאון המפלגה העלו את המתקפה נגד שופטי בג"צ ובין היתר נכתב כי: "בג"צ הוא גוף בלתי מייצג, גזעני ואנרכיסטי. הם הנאורים, מהצבע הנכון. עלינו להשיב מלחמה ולא לשתוק. מספיק שנים שתקנו והורדנו את הראש, לא עוד. הגיעה העת להשיב מלחמה, לא ניתן שירמסו אותנו".

פסילת דרעי | פאנל מיוחד עם יוסי אליטוב ויעקב ריבלין

כזכור, שעות ספרות לאחר החלטת בג"צ, אריה דרעי התייחס לפסק הדין ואמר: "כששמעתי את החלטת בג"צ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".

בהמשך הוסיף יו"ר ש"ס: "אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו.

"לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחויבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

"אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר