"אל תירא ואל תחת"

הפוסק הספרדי במכתב לדרעי: "אותם 'שוחרי צדק' יש להם איבה עם שומרי התורה"

הגאון רבי בן ציון מוצפי שיגר מכתב ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, והעניק לו גיבוי על רקע החלטת בג"צ לפסול אותו מכהונת שר: "הנה החושך יכסה ארץ וערפל לאומים, מעולם לא השלינו את עצמינו שאותם "שוחרי הצדק" ישלימו עם הפעילות התורנית" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, הבוקר, בדרך לישיבת ממשלה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפסוקים הספרדים, שיגר מכתב ליו"ר ש"ס, אריה דרעי, והעניק לו גיבוי על רקע החלטת בג"צ לפסול אותו מלכהן כשר: "הנה החושך יכסה ארץ וערפל לאומים,מעולם לא השלינו את עצמינו ואפילו לרגע, שאותם "שוחרי הצדק" ישלימו עם הפעילות התורנית".

בפתח מכתבו הפומבי כתב הגרב"צ מוצפי: "השם יתברך מלך מלכי המלכים אדיר וחזק, נורא ונשגב, צופה ומביט על אותם הקוראים לעצמם לוחמי הצדק, אנשי היושר, שומרי הסף, אשר אינם מכירים בקיומו של בורא העולם. אינם אפילו מזכירים אותו על דל שפתם. הם, לא את רבי אריה מחפשים, אלא אותנו היהודים המאמינים הם מבקשים".

לדבריו: "מעולם לא השלינו את עצמינו ואפילו לרגע, שאותם "שוחרי הצדק" ישלימו עם הפעילות התורנית, כי זה למעלה ממאה שנה , יש להם איבה עם היהודים שומרי התורה, השמיצו, חירפו, גידפו, הסיתו, ניאצו, ורדפו את בני היהדות החרדית. ולאחר מכן השלימו את מלאכתם עם היהודים המזרחיים ששמרו את התורה הקדושה ומסורת אבותינו הקדושים".

הפוסק הספרדי הוסיף במכתבו: "זכורני, כשהייתי ילד כבן 4 שנים בלכתי לתלמוד תורה שהיה במרחק 20 דקות הליכה מהבית, הייתי סופג מכות בעיטות וחבטות, בליווי חירופים וגידופים, וגם נאצות. עד שאבי זצ"ל נתן הוראה בבית שאלך בליווי אחיותי ללמוד בתלמוד תורה".

"רבי אריה היקר!", פנה הרב ליו"ר ש"ס: "אליך אני פונה בפניה אישית, אל תירא ואל תחת, אל תערוץ ואל תחשוש, השם עמך בכל אשר תלך, כל גדולי הצדיקים החכמים והרבנים הספרדים, ועמם כל גדולי עדות וקהילות ישראל אשר במרום, היושבים בישיבה של מעלה, עומדים ומתפללים עליך, הם אינם נחים ואינם שקטים ואפילו לרגע אחד מלהתפלל עבורך ועבורנו, הם רואים את המתרחש בדורנו, כי הנה החושך יכסה ארץ וערפל לאומים, ועליך יזרח השם וכבודו עלייך ייראה.

"אתה נמצא בשליחות, אינך אדם פרטי, שליח של מעלה, שליחם של גדולי הדור הקודם, ואתך קצינים וחיילים שומרי משמרת הקודש, השם הגדול הגבור והנורא שומר עליכם, הוא ינחה אתכם בדרך הנכונה והישרה, עד שתגיעו למטרה הקדושה אליה נשלחתם".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת': "24 ימים לאחר שהושבע לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי להגיע הבוקר (ראשון) לישיבת המשמלה השובעית ולקבל מידיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מכתב הפיטורים.

הגרב"צ מוצפי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

המהלך לפיטוריו של דרעי כבר בישיבת הממשלה הראשונה מאז החלטת בג"צ תואם ביום רביעי האחרון, עת הגיע ראש הממשלה נתניהו לביקור מפתיע בביתו של דרעי ברחוב הקבלן בירושלים, דקות לאחר החלטת בג"צ לפסול את יו"ר ש"ס.

בש"ס מדגישים הבוקר כי לא ימונו שרים חדשים לתפקיד הבכיר וכי בשלב זה ימונו ממלאי מקום זמניים מתוך רשימת שרי ש"ס המכהנים: יעקב מרגי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי וחיים ביטון.

לדברי בכירים בש"ס: "אריה דרעי מאמין שיצליח להתגבר על החלטת בג"צ באמצעות חקיקה שתמנע התערבות בג"צ בכל מינוי של ראש ממשלה, תהליך לא קצר אבל אפשרי. לכן, בשלב זה אריה לא ממנה שרים חדשים אלא ממלאי מקום במשרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר