השיחות מאחורי הקלעים | חשיפה

כך אריה דרעי מתכנן לחזור לשולחן הממשלה; האפשרות של ראש ממשלה חליפי ירדה מהפרק

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס דרעי שוחחו במוצ"ש האחרון וסיכמו ביניהם, כי האפשרות שדרעי יכהן כראש ממשלה חליפי תרד מהפרק באופן סופי. במקביל - אלו המאמצים שנעשים מאחורי הקלעים על מנת להחזיר את דרעי לכהן בתפקיד שר. ההערכה בש"ס: תוך חודשיים הוא ישוב לתפקיד | כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ביציאה מביתו, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מסלול עוקף בג"ץ: לפני מספר שעות (ראשון) ראש הממשלה נתניהו פיטר את יושב ראש ש"ס אריה דרעי מתפקידיו כשר בממשלה. ל'כיכר השבת' נודע, כי אמש נערכה שיחה ארוכה בין דרעי לנתניהו, שם סוכמו הפרטים.

למרות הקמפיינים שרצו ברשת בשם נציגי ש"ס, בשיחה שהתקיימה בין דרעי לנתניהו ותוכנה נחשף כאן לראשונה, השניים החליטו להוריד מהפרק את האפשרות שדרעי יכהן כראש ממשלה חליפי.

מאז החלטת בג"ץ שפסלה את דרעי מלכהן כשר, טובי המשפטנים נשכרו על ידי שס והליכוד, במטרה למצוא פתרון לפלונטר המשפטי.

בשיחה שנערכה כאמור במוצ"ש, דרעי ונתניהו סיכמו, כי ייתכן ויש דרך באמצעות חקיקה בכנסת להחזיר את דרעי לתפקיד שר, ועל כן סוכם, כי בחודש הקרוב יעשו מאמצים עילאיים במטרה להגיש הצעת חוק במהרה ולמנוע מבג"ץ כל אפשרות להתערב.

החקיקה המסתמנת היא - ששופטים, הפרקליטות ועוד יהיה אסור להם להתערב בהחלטות של ראש הממשלה את מי למנות לשר, ובכך מקווים דרעי ונתניהו שבג"ץ לא יוכל להתערב ולא יפסול שוב את המינוי מחדש של דרעי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי דרעי מעריך שהצעד המשפטי הזה ייקח לפחות חודשיים ולכן, הוא ביקש מנתניהו למנות שר אחד שימלא את מקומו בינתיים בשני המשרדים עד להשלמת החקיקה בכנסת.

יחד עם זאת, במידה ובג"ץ יפסול גם את החקיקה המתוכננת - עליה כאמור עמלים טובי המשפטנים בישראל - שנשכרו על ידי מפלגות הליכוד ושס, דרעי ישקול למנות שרים חדשים ולא ממלאי מקום למשרדים שש"ס קיבלה

כזכור, שעות ספרות לאחר החלטת בג"צ, אריה דרעי התייחס לפסק הדין ואמר: "כששמעתי את החלטת בג"צ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה".

בהמשך הוסיף יו"ר ש"ס: "אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו.

"לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחויבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

"אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר