ההחלטה והסערה

שר התרבות הודיע על הקפאת תקציבים בסופי שבוע: "שומרי השבת לא יופלו במשמרת שלי"

תקציב עבור אירוע המתקיים בשבת הוקפא במועצה האזורית הגליל העליון • שר התרבות הנחה את צוות משרדו לבחון את התכניות המתקיימות בשבת • "ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלה • גולדקנופף וטסלר בירכו, גנץ תקף: "קורא לחשב מסלול מחדש" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות המתוקצבות של שר התרבות הקודם ביניהם תוכנית "שבת ישראלית" אשר מתקיימת גם בשבת. לדברי זוהר מדובר בהפליה לציבור שומרי השבת.

"ציבור שומרי השבת בישראל לא יופלו במשמרת שלי", מסר זוהר אמש. "המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש".

עוד הוסיפו במשרד התרבות והודיעו ש"מיותר לציין כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד".

לפי הדיווח ב-N12, במחלקת התרבות במועצה האזורית הגליל העליון עודכנו לאחרונה על ידי משרד התרבות והספורט כי התקציבים המועברים להם עבור אירועי "שבת ישראלית" מוקפאים.

ההחלטה מעוררת סערה במערכת הפוליטית. יו״ר יהדות התורה והשבת, שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראה״מ הרב יצחק גולדקנופף בירך ומסר:

"אני מברך את ידידי שר התרבות והספורט מיקי זוהר על החלטתו לעמוד לצד השבת ושומריה ולמנוע מימון תכניות תרבות בשבת במסגרת פעילות משרדו".

לדבריו, "אמירתו הערכית של השר זוהר כי במשמרת שלו שומרי השבת לא יופלו היא חשובה ומגלמת בתוכה את מהות השמירה על הסטאטוס קוו ועל צביונה היהודי של המדינה".

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר מסר: "עודכנתי בידי ידידי שר התרבות מיקי זוהר על כוונתו לבחון מחדש פעילויות שונות שהונהגו בשנה האחרונה במשרד התרבות, בין היתר מימון למיזם שבת ישראלית, ואני מברך על כך.

|אני סבור כי המימון הציבורי צריך להיות בראיה נרחבת, בעלת קונצנזוס רחב ככל הניתן, ללא הדרת ציבורים מסיימים וללא נקיטת פעולות באפלייה בין האוכלוסיות בישראל. יש לעודד כל צעד שבא לחזק את שמירת הסטטוס קוו, המגן על צביונה היהודי של המדינה.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב: "לפגוע במאות אלפים בפריפריה ובמיזמים שמקדמים תרבות לכל חלקי החברה ומקרבים בין דתיים וחילונים - פגיעה ישירה בלב ליבה של הישראליות. קורא לשר התרבות לחשב מסלול מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר