פרסום ראשון

כבר לא יהיה ח"כ: נתנאל חייק התפטר מרשימת ש"ס

נתנאל חייק, מקום 13 ברשימת ש"ס לכנסת - הגיש למזכירות הכנסת את התפטרותו מהרשימה לכנסת - שלושה שבועות לאחר שנבלם ברגע האחרון מכניסתו לכהן כח"כ (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתי חייק (צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: שלושה שבועות לאחר שנבלם ברגע האחרון מכניסתו לכהן כחבר כנסת, נתנאל חייק, מקום 13 ברשימת ש"ס לכנסת - הגיש אמש (שני) למזכירות הכנסת את התפטרותו מהרשימה לכנסת, ובכך בעצם התקבלה ההחלטה הסופית כי הוא לא ישמש כח"כ מן המניין.

ל'כיכר השבת' נודע כי חייק צפוי להשתלב בתפקיד בכיר בתנועה, כפיצוי על הסרתו מהרשימה לכנסת.

"לאחר התייעצות עם משפחתי הקרובה", אומר חייק, "החלטתי להסיר את מועמדותי. אני מודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על האמון הרב".

הבאים בתור ברשימת ש"ס לכנסת הם עו"ד ארז מלול - שהוקפץ כעת למקום ה-13 וצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, סימיון מושיאשוילי ומאיר גלנט.

יוזכר כי עד כה נכנס בש"ס רק ח"כ נורבגי אחד - יוני משריקי, עוזרו לשעבר של אריה דרעי, שנכנס לכנסת במקומו של יואב בן צור, השר במשרד הרווחה, שהתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

כזכור, לפני שלושה שבועות בדיוק, רגע לפני שנתי חייק הושבע כחבר-כנסת מן המניין במסגרת החוק הנורבגי, הודיע שר הרווחה יעקב מרגי כי הוא מושך את התפטרותו מהכנסת, שנעשתה במסגרת החוק.

לשכתו של חייק כבר הוכנה, כולל עוזרים ודובר שכבר הוצמדו לו - וברגע האחרון, בהוראה מלמעלה, הודיע מרגי כי הוא מושך את התפטרותו ובכך מנע למעשה את כניסת עוזרו - חייק, לכנסת.

לאור גל השמועות ברשת על הסיבה להחלטה, הודיעו בש"ס כי "החלטתו של שר הרווחה יעקב מרגי למשוך את מכתב ההתפטרות מהכנסת התקבלה ע"י הנהגת תנועת ש"ס משיקולים פרלמנטרים של הסיעה".

עוד נמסר כי "השר מרגי נחשב לפרלמנט ותיק ומנוסה ולכן התקבלה החלטה כי בשלב זה השר מרגי יחזור לכהן כח"כ במקביל לתפקידו כשר הרווחה, על מנת לסייע לחברי הסיעה בקידום החקיקה הקואליציונית. מימוש החוק הנורווגי יבוצע בהדרגה בהמשך".

חייק, בן 42, נשוי ואב לשבעה, מתגורר ברכסים שם נולד. הוא שימש בעברו כחבר המועצה המקומית רכסים בשנים 2013-2018. בצעירותו למד בישיבה קטנה 'עמל התורה' חיפה ובהמשך בישיבה גדולה 'מאורות התורה' ק. יערים ובישיבת 'מיר'. כאברך, למד מספר שנים בישיבת 'כנסת חזקיהו' והיה מקורב מאוד לראש הישיבה הגאון רבי דוד יצחק מן זצ"ל. בשנת 2008 החל בעשייה הציבורית בין היתר בשיעורי התורה במסגרת 'אל המעיין'.

בשנת 2012 הקים חייק את ישיבת 'מאור ישראל', על שמו של מרן רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, עוד בחייו, עבור בוגרי תלמודי תורה מצטיינים באזור צפון. בישיבה מתחנכים היום כ-70 בחורים.

בשנת 2016 מונה לעוזר של חבר הכנסת יעקב מרגי, תפקיד בו משמש עד עצם היום הזה. בין היתר סייע חייק למרגי בעבודת החקיקה ובמענה לפניות הציבור. ב-2018 מונה על-ידי אריה דרעי לעמוד בראשות סיעת ש"ס בחיפה, אך בבחירות לא הצליח להיכנס למועצת העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר