שינוי של הרגע האחרון

אחרי שנפסל בבג"ץ - דרעי החליט: אלו ממלאי המקום במשרדי הפנים והבריאות

לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי נפסל בבג"ץ מלכהן כשר, ובעקבות כך פוטר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כעת הוא החליט - מי יהיו ממלאי המקום במשרדי הפנים והבריאות, אום נאלץ לעזוב | מוקדם יותר נחשף כי נתנאל חייק התפטר מרשימת ש"ס (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אריה דרעי, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי נפסל בבג"ץ מלכהן כשר, ובעקבות כך פוטר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבוקר (שלישי) הוא החליט סופית - מי יהיו ממלאי המקום במשרדי הפנים והבריאות, אותם נאלץ לעזוב.

לפי ההחלטה של דרעי, שר הדתות מיכאלי מלכיאלי ישמש כממלא מקומו במשרד הפנים, ואילו יואב בן צור, השר במשרד הרווחה - ימלא את מקומו במשרד הבריאות.

אמש, נטה דרעי להחליט כי חיים ביטון, השר במשרד החינוך, יהיה זה שימלא את מקומו במשרד הבריאות, אך הבוקר שינה את החלטתו.

מוקדם יותר נחשף כי שלושה שבועות לאחר שנבלם ברגע האחרון מכניסתו לכהן כחבר כנסת, נתנאל חייק, מקום 13 ברשימת ש"ס לכנסת - הגיש אמש למזכירות הכנסת את התפטרותו מהרשימה לכנסת, ובכך בעצם התקבלה ההחלטה הסופית כי הוא לא ישמש כח"כ מן המניין.

ל'כיכר השבת' נודע כי חייק צפוי להשתלב בתפקיד בכיר בתנועה, כפיצוי על הסרתו מהרשימה לכנסת.

"לאחר התייעצות עם משפחתי הקרובה", אומר חייק, "החלטתי להסיר את מועמדותי. אני מודה ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על האמון הרב".

הבאים בתור ברשימת ש"ס לכנסת הם עו"ד ארז מלול - שהוקפץ כעת למקום ה-13 וצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, סימיון מושיאשוילי ומאיר גלנט.

יוזכר כי עד כה נכנס בש"ס רק ח"כ נורבגי אחד - יוני משריקי, עוזרו לשעבר של אריה דרעי, שנכנס לכנסת במקומו של יואב בן צור, השר במשרד הרווחה, שהתפטר במסגרת החוק הנורבגי.

אמש, התכנסה ישיבת סיעת ש"ס בכנסת, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי הקואליציה והממשלה, שבאו למחות בבג"ץ ושוב לחזק את אריה דרעי.

רה"מ נתניהו אמר בישיבה, כי הוא לא מתכוון לוותר על שירותו של דרעי. "קודם כל כי זה לא צודק ונכון. אין אחד שהצביע ולא ראה אותו בתפקיד בכיר בממשלה בראשותי. הייתה פגיעה בעיקרון של זכויות הרוב, ואנחנו חייבים לתקן את זה. התרומה של אריה לביטחון הלאומי ושיקול הדעת שלנו היא אמיתית. החזרה שלו לשירות בהנהגת המדינה היא צורך לאומי עם הרבה היבטים אחרים. אריה, בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם".

יו"ר ש"ס ח"כ דרעי אמר בדבריו: "אני מתנצל שראש הממשלה בנימין נתניהו, שציפו ממנו שיתחמק ויעשה תרגילים, עשה את זה ופיטר. הקואליציה ממשיכה והממשלה ממשיכה. הכול יבוא על מקומו בשלום. אנחנו פועלים כחוק ולא אנרכיה. לא ניתן לישראל ליפול לאנרכיסטים. אתם האמנתם שפקידים שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים אם להכריז נבצרות על ראש הממשלה ולעשות הפיכה שלטונית, והכל שקט? אנחנו באים, כחוק, להחזיר את המשילות".

"לא ראש הממשלה מינה אותי אלא הכנסת", התייחס דרעי לפסיקת בג"צ בעניינו, "איפה חוסר הסבירות הקיצונית של כנסת ישראל? איפה 63 ח"כים שפעלו, איפה חוסר הסבירות הקיצונית שלהם? האם 11 שופטים יותר סבירים מ-63 ח"כים שנבחרו כחוק? אף אחד לא הזהיר את נתניהו קודם המינוי שלי לשר וזה היה חודש שלם באוויר. אני ממש חושש שאולי מישהו רצה להכשיל אותו בכוונה.

"אני לא באתי לתת את הפתרונות והמחשבות שלי למה הם עשו את זה, אבל ברור שאם אנחנו רוצים באמת לשרת את הציבור שבחר בנו… אני מחויב מחויבות ברזל לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק שאנשים בחרו ולקחו את זה מהם. על כבודנו אנחנו מוחלים, אבל על כבודו של הציבור שלנו אנחנו לא מוחלים. נדאג שהכוח יחזור לציבור".

"הטיעון המרכזי נגד הרפורמה של יריב לוין אומר שהתפקיד של בית המשפט זה לדאוג למיעוטים", הוסיף דרעי. "האם מצביעי ש"ס לא זקוקים למישהו שידאג להם? אם אנחנו מדברים על סבירות, הרי אין לנו סיכוי שמישהו מהשופטים ידאג לציבור שלנו. אנחנו לא האדם הסביר שאותה מיליה שמתמנה כשופטים תדאג להם. מי ידאג לשכבות החלשות?".

"זה באמת לא מאבק אישי שלי", אמר דרעי, "אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית. עבדנו קשה מאוד כדי להעביר את הממשלה הרעה שרצתה לאבד את הזהות היהודית, החלטנו ועבדנו קשה כדי לנצח וכדי להביא לידי ביטוי את מה שהתחייבנו – אמרנו כולנו שנביא משילות וזהות יהודית, ואת שניהם אנחנו מתכוונים להביא".

דרעי התייחס לפיטוריו על ידי ראש הממשלה ואמר: "שאף אחד לא יתבלבל, זו לא חולשה, זה חוזק שגילינו, איזהו גיבור הכובש את יצרו. אם מישהו חושב שהוא יעשה הפיכה שלטונית הוא לא ימצא מולו אנשים חלשים, אלא קואליציה יצוקה מברזל שלא תיתן לו לעשות את הדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר