"נמנע פיגוע גדול"

מידע מודיעיני מדויק התקבל והמסתערבים נכנסו לג'נין; דיווח ערבי: 9 מחבלים נהרגו ועשרות נפצעו

שעות של ירי בלתי פוסק במחנה הפליטים: במערכת הביטחון התקבלה ידיעה קונקרטית על מחבלים שמתכננים לבצע פיגוע בישראל | באורח חריג לוחמי ימ"מ של מג"ב, מגלן וסיירת חרוב נכנסו לג'נין בבוקר - חלקם נכנסו דרך משאית חלב | במהלך הפעילות החלו קרב יריות בלתי פוסק עם המחבלים, על פי דיווחי פלסטינים - תשעה מחבלים נהרגו עוד עשרות נפצעו (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בשבט תשפ"ג | 26.01.23
הכוחות הבוקר בג'נין (צילום: רשתות ערביות)

תחת פיקוח שב"כ: לוחמי ימ"מ של מג"ב, מגלן וסיירת חרוב, נכנסו הבוקר (חמישי) לג'נין, לאחר שקיבלו מידע מודיעיני ממוקד, תשעה מחבלים חוסלו בידי הכוחות.

מדובר במבצע חריג - בשל המידע המדויק שהתקבל בשירותי הביטחון - על מחבלים המתכננים לבצע פיגוע, הכוחות נכנסו מוקדם בבוקר, כדי לתפוס את החשודים - דבר חריג, שכן הכוחות בדרך כלל לא נכנסים למקומות הללו לאור יום.

חלק מהלוחמים שנכנסו הבוקר, נכנסו באמצעות משאית חלב וחלק עם ג'יפים צבאיים. בעקבות המבצע החריג והלא-שגרתי, חמאס והג'יאהד יקיימו בשעה הקרובה ישיבת חירום.

היריות, הבוקר

עוד לפני תום הפעילות בג'נין (שעדיין נמשכת גם בשעה זו - 10:00. ח"ג), אמר גורם ביטחוני בכיר, כי בחסדי שמיים - "נמנע פיגוע גדול".

ראשון המגנים את כניסת המסתערבים לג'נין, הוא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כעת: "חיילי צבא הכיבוש מבצעים טבח בג'נין והעולם שותק".

מושל ג'נין קרא גם כן לסיוע בינלאומי ואמר: "הפשיטה בג'נין היא הגדולה והענפה והמצב קשה ומסוכן, אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב על מנת להגן על האזרחים, ולאפשר לצוות הרפואי לבצע את עבודתם בחילוץ הפצועים".‌

תיעוד מהבוקר בג'נין

הלוחמים פעלו במקום לתפיסת מחבלים עליהם כאמור התקבל מידע מודיעיני ובמקום התפתח קרב יריות בלתי פוסק בין התושבים לבין כוחות הביטחון.

במהלך הקרב נהרגו כך על פי דיווחים ערבים - תשעה מחבלים ועוד עשרות נפצעו בדרגות שונות.

מדובר צה"ל נמסר בשעה זו הודעה לקונית: "כוחות הביטחון פועלים כעת במחנה הפליטים ג'נין. פרטים נוספים בהמשך".

על פי דיווח ערבי, שניים מההרוגים הם בכירים מאוד בג'נין - סלחאת עז א'דין ומחמוד זריקי, עוד אחת שנהרגה היא קשישה שנקלע לחילופי האש בין המחבלים לכוחות צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר