כאב הראש של ביידן

'הטלסקופ': ארצות הברית בדרך לעוד גל מחאות? • צפו

שנים אחרי המחאות על הריגתו של ג'ורג' פלויד בידי שוטרים - המחאות בארצות הברית מתחדשות אחרי הרג של אדם אפרו-אמריקני כשהפעם, גם השוטרים הם עם אותו צבע עור (VOD)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום חיצוני: שאטרסטוק | צילום: אלעד' זהבי | עריכה: ידידיה כהן | הפקה: אשר רוט)

ארצות הברית בוערת וזועמת. שנתיים וחצי אחרי הריגתו של ג'ורג' פלויד שהציתה את מחאות 'חיי שחורים חשובים', דרמה חדשה מוציאה את השד מהבקבוק.

חמישה שוטרים לשעבר מהעיר ממפיס במדינת טנסי בארה"ב נעצרו ביום חמישי באשמת רצח מדרגה שנייה ועבירות נוספות, לאחר שעצור אותו היכו באכזריות קשה מת מפצעיו בבית החולים שלושה ימים לאחר האירוע.

בניגוד לאירועי "בלאק לייב מאטרס" הפעם השוטרים שהודחו מהמשטרה בעקבות חקירת המקרה הקשה בו נהרג טיירי ניקולס בן ה-29, כולם שחורים כמו גם הקרבן שלהם.

בחקירתם נקבע שיש להם "אחריות ישירה" לנזק הפיזי שנגרם לניקולס והמשטרה חוששת מפני התפרצות מהומות כנגד האלימות המשטרתית בארה"ב.

הנשיא ג'ו ביידן, קרא אמש למפגינים למחות בדרך שאינה אלימה על הרצח של ניקולס. "ניתן להבין את הכעס, אבל אלימות לעולם אינה מקובלת".

אז למה בעצם פרצו המחאות? הרי מדובר בשוטרים שחורים ולכאורה אין מקום לחשוד בגזענות… הסרטונים שהופצו מראים איך אותו טיירי מוכה במשך שלוש דקות כשהוא נאנק מכאבים וצועק לאמו.

חמשת השוטרים צפויים לשאת בין 15 ל-60 שנות מאסר, בהתאם להחלטת השופט. לטענת המוחים, מדובר ביחידה משטרתית שהוקמה מתוך מטרות גזעניות, בתירוץ לש מלחמה בפשיעה במה שמוכנה כ'שכונות שחורות'.

המפגינים קוראים לפירוק היחידה במיידית, כשבמשטרה עדיין לא העבירה את התייחסותם. בינתיים, עורכי הדין של משפחת ההרוג אומרים כי יחידת המשטרה נהגה באכזריות והשתמשה בו כ'פיניאטה' אנושית.

אז נכון, לא מדובר פה ברצח של שוטר לבן כמו שהיה עם ג'ורג' פלויד, אך אין לדעת לאן יתפתחו המחאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר