"חינוך בלי סיסמאות"

על בלנק רשמי: חלק מצוואת הגר"ש אליטוב זצ"ל - נחשפה

חבר מועצת הרבנות הראשית ואחד מזקני רבני חב"ד בישראל - הגאון רבי שמעון אליטוב זצ"ל, הלך לפני כעשרה ימים לעולם שכולו טוב | בצוואה מרגשת שהשאיר, הוארה דמותו הרוחנית ויש גם עצות חשובות לחינוך הילדים | הצוואה (חרדים)

הרב אליטוב זצ"ל (צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי שמעון אליטוב זצוק"ל, שהלך לעולמו לפני כשבוע וחצי, היה דמות מיוחדת ולא שגרתית, הוא השרה אור וטב על כל אחד שהיה בסביבתו, הערב (ראשון), חלק מצוואתו נחשפה.

הצוואה כוללת שורת הוראות רוחניות מחזקות, כולל התקנות של הרבי מליובאוויטש זי"ע בלימוד השיעורים הקבועים, התחזקות 'בין אדם למקום' וכן בענייני 'בין אדם לחברו', הרחקות מכל אבק לשון הרע, הארת פנים לכל אדם, להשתדל להגיע לשמחות של בני משפחה ועוד.

"הבסיס לכל פעולה", כותב הרב אליטוב בצוואתו שמופיעה על פני מספר עמודים עם בלנק רשמי: "היא ההתקשרות לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו... תמיד העדפתי את כרמי שלי בתוככי אנ"ש על פני כל הצעה לעבוד ולפעול בכרמים אחרים".

"עלינו לחנך את כל הצאצאים ללכת בדרך הסלולה לנו מרבותינו נשיאנו ולא לסור ממנה כלל, כי היא הדרך העולה בית ק-ל. להתחזק בהתקשרות לרבותינו נשיאנו, לא על ידי סיסמאות ועניינים שאין בהם ממש אלא על ידי לימוד תורתו ובעיקר ללמוד את המאמרים והשיחות ולדבוק בכל אחד ממילותיו הקדושות של הרבי".

הרב אליטוב מבטיח לצאציו ולשומעי לקחו: "בכל מקום שלא אהיה אמשיך להתפלל שמזלכם יאיר ותזכו לכל טוב גשמי ורוחני. מבטיח אני שכל מי שיבוא להשתטח על ציוני ויאמר משנה או פרק תהילים לע"נ, אשא את תפילותיו במקום שבו אהיה ואפעל בכל כוחי להשפיע עליו ישועה וברכה".

בסיום צוואתו, מסכם הרב שמעון אליטוב זצ"ל את המכתב שקיבל מהרבי מליובאוויטש זי"ע, "ויש בהם מן ההוראה בעבודת ה' לדורות ואף נוגע לכל אחד ואחד מנכדיי וניניי. ע"ז באתי על החתום היום ו' אייר תש"פ, בברכה לאריכות ימים ושנים טובות".

הצוואה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר