לא סיפרו איפה

"נפתיע האויב": איראן חשפה בסיס תת קרקעי עם מטוסי קרב

משמרות המהפכה של איראן הציגו בסיס תת קרקעי, השוכן עמוק בבטן האדמה, עם מטוסי קרב. לדבריהם הינו ראשון מסוגו ויפתיע האויב (ערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בסיס אווירי תת קרקעי נחשף היום (שלישי) על ידי איראן. הם לא ציינו היכן במדינה שוכן הבסיס, אבל הדגישו שהוא שוכן עמוק בבטן האדמה.

לדברי איראן, זהו בסיס ראשון מסוגו וגדול דיו על מנת להכיל מטוסי קרב. לפי דיווחים זרים, הבסיס יכיל גם כלי טיס בלתי מאוישים.

בסוכנות הידיעות אירנ"א דווח כי הבסיס הוא חשוב ביותר, אחד מני רבים שנבנו בשנים האחרונות באיראן, ומאפשר למטוסי הקרב להפתיע את האויב. כך לפי הפרסום היום ב-Ynet.

לפני מספר חודשים הודיע שר ההגנה האיראני, כי ארצו תחשוף מטוס קרב חדש. חאתמי הוסיף כי איראן תמשיך בפיתוח תוכנית הטילים שלה, שאותה היא מציבה בעדיפות עליונה, חרף איומי הסנקציות של האמריקנים. לא ברור אם האיראנים מסוגלים בכלל לייצר מטוסי קרב יעילים ובעבר התברר לא אחת, כי הם שיקרו והציגו דגמים מקרטון.

במקביל להודעה על מטוס הקרב החדש, הודיע חיל הים האיראני, כי לראשונה הציב מערכת הגנה מתקדמת על אחת מספינות הקרב שלה. חאתמי ציין, כי איראן מתרכזת בפיתוח יכולות הטילים שלה ופועלת לשיפור דיוקם, אך הוסיף כי ארצו אינה מעוניינת בנשק להשמדה המונית, זאת לצד הבהרה כי "לא ניתן שיפגעו באינטרסים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר