ריאיון מטלטל | לצפות ולבכות

המתנדב משחזר בדמעות: "האמא - מסתכלת לי בעיניים ושואלת: 'הבן שלי חי?'"

בנצי ליזרוביץ', מתנדב זק"א ותיק, הוקפץ בערב שבת לזירת הפיגוע הרצחני בשכונת רמות, טיפל בילד יעקב ישראל פלאי הי"ד שנרצח, ולאחר מכן לפגוש את האמא שאיבדה את שני בניה ובעלה מאושפז במצב קשה • ריאיון מטלטל באולפן 'כיכר השבת' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

בנצי ליזרוביץ', מתנדב זק"א ותיק, הוקפץ בערב שבת לזירת הפיגוע הרצחני בשכונת רמות, טיפל בילד יעקב ישראל פלאי הי"ד שנרצח, ולאחר מכן לפגוש את האמא שאיבדה את שני בניה ובעלה מאושפז במצב קשה. צפו בריאיון המצמרר.

תחילה חוזר ליזרוביץ' לשבת שעברה עליו לאחר הפיגוע: "עדיין מתרוצצות התמונות, אבל הרבה יותר טוב ממה שהיה ביום שישי ושבת. הייתה שבת קשה, כשאתה נמצא באירוע ואתה מטפל - לימדו אותנו את הרגשות להניח בצד, כמה שניתן, צריך לטפל בכבוד המת. אין זמן לחשוב. אחרי זה אתה בא הבייתה, הגלגל חוזר לך בראש. אין לך את מי לשתף, אתה לא יכול לדבר על זה בשולחן שבת עם הילדים, עם האשה. זה לא קל".

"ניגשתי בליל שבת לברך את הילדים, השבת זה היה אחרת לגמרי, ידעתי שיש משפחה - שאין את מי לברך. זה לא רק לעבור, זה גם לטפל באבא, הילדים הם הכי במצב קשה, הם לא יודעים איך לסבול ואיך לקבל את זה, האמא צריכה להיות גם האבא וגם האמא", שיתף ליזרוביץ' בדמעות.

המתנדב הוותיק חוזר ליום שישי בצהריים "ברגע שקיבלתי את הקריאה על הפיגוע הזה יצאתי לאירוע מהבית בגבעת זאב, אני בא, שכב מאחורי התחנה הגופה של הילד, יעקב ישראל, ילד יפה תואר, ראיתי את הפנים שלו. בריחוק משם ניגש אלי אחד האנשים, הוא אמר לי 'הילדים זה משפחת פלאי'. אני ניגש לשכן ואומר לו האם הוא יכול לזהות את הילד והוא אמר לי שהאמא פה.

בנצי ליזרוביץ' בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

"אנחנו ניגשים לאמא, היא עומדת בצד, אני שואל אותה את האמא, היא אומרת לי כן. אמרתי לה 'עוד כמה דקות הקצין רוצה לשאול אותך כמה שאלות'. היא אומרת לי 'הוא בחיים? מה המצב שלו? אני רוצה לדעת', אני ידעתי מה המצב שלו, הוא כבר היה מכוסה בשקית של זק"א, אני לא יכול להגיד לה כלום. זאת פעם ראשונה שאני נתקל בכזו שאלה של אמא, אני לא יכול להגיד לה.

"אחרי כמה דקות אנחנו מסבירים לקצין והוא מחליט לפנות את הילד לשמגר ושם נעשה את הזיהוי. האמא הגיעה עם רכב עם חובשים של 'איחוד הצלה' שיהיו איתה, היא התחילה להבין רק כשהגענו ל'שמגר', התחילה להבין שהילד איננו.

"ואז מגיע הרגע של הזיהוי, היא מזהה אותו, היא פורצה בבכי האמא. היא אומר 'רבונו של עולם, חמש שנים קיבלתי את הילד הזה במתנה, קיבלתי אותון כקרבן והחזרתי אותו כקרבן'".

ליזרוביץ מוסיף ומספר בדמעות: "הייתה לי שבת לא קלה, נרדמתי מאוחר מאוד בלילה בליל שבת, רצות לי מחשבות של האמא שמסתכלת עלי ושואלת אותי 'הבן שלי חי'? ואני לא זה שיכול להגיד לה שהבן שלה לא בחיים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר