פרסום ראשון

גפני בשיחות סגורות: "בלי פסקת התגברות, הממשלה תיפול"

גפני בשיחות סגורות - אמר למקורביו: "אם לא תהיה פסקת התגברות ב-61 מנדטים לא יהיה לנתניהו קואליציה, על זה נבחרנו ואנחנו נעמוד על כך | פרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה גפני (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש 90)

הדרמה סביב חלק מהרפורמה המתוכננת במערכת המשפט: יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, יצאה לפני דקות (רביעי) מהכנסת - בזעם, וסירב להצביע יחד עם הקואליציה.

גפני עזב את בניין הכנסת, והבהיר כי הוא אינו מעוניין להשתתף בהצבעות החשובות היום לקואליציה וזאת בשל כך, שהקואליציה הורידה מסדר היום את הצעת החוק לפסקת ההתגברות. לטענת גפני, הורדת החוק לא הייתה על דעתו והוא מעוניין שיגישו את החוק.

ל'כיכר השבת' נודע לראשונה, כי הזעם של גפני הוא אמיתי, וכי בשיחות סגורות, הוא הבהיר למקורביו, כי אם נתניהו חושב להתחכם ולנסות למרוח את ההעברת החוק של פסקת ההתגברות - לא תהיה לו קואליציה.

"אם לא תהיה פסקת התגברות ברוב של 61 מנדטים, אנחנו לא נהיה חלק מהקואליציה - והמשמעות של כך שהממשלה תיפול. אנחנו נבחרנו כדי למשול ואין שום סיבה שבעולם לא להעביר את החוק. נתניהו חושש, נתניהו מפחד? שיפתור את הבעיות, אנחנו רוצים להעביר את פסקת ההתגברות יהיה מה שיהיה".

הרקע לדרישה הנחרצת של גפני, הוא ככל הנראה הרצון להעביר את חוק הגיוס בעיקר ועוד חוקים נוספים מבלי שבית המשפט העליון יתערב בחוקים הללו.

כזכור מוקדם יותר היום, חבר הכנסת שמחה רוטמן החליט למשוך את הצעת חוק פסקת ההתגברות, שהייתה אמורה לעלות להצבעה בקריאה טרומית כהצעת חוק פרטית של יו"ר ועדת חוקה.

המשיכה מגיעה ברקע הקריאות לנסות להגיע לפרשה וכן ברקע טענות, כי לא ניתן לקדם הצעת חוק פרטית בזמן שהצעת חוק ממשלתית נמצאת על השולחן.

חבר הכנסת רוטמן, פנה ליועצת המשפטית של הכנסת כדי שתבדוק את הטענות אם הן נכונות ובינתיים משך את הצעת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר