היסטוריה בכנסת

18 שנה אחרי שאושר: חוק ההתנתקות בוטל בקריאה טרומית

הצעת החוק של יולי אדלשטיין לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון עבר היום בקריאה טרומית בכנסת, אחרי ניסיונות שבים ונשנים (פוליטיקה ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המאחז חומש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים, שהחלו בשנת 2007, הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת ברוב של 62 תומכים מול 36 מתנגדים.

מדובר בהצעת חוק של יולי אדלשטיין. החוק מבטל את את חוק ההתנתקות שכלל איסורי כניסה ושהייה בשטחים ובישובים שפונו ונוער להכשיר מחדש את הישובים להתיישבות. כעת מדובר על השטחים בצפון השומרון.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "בזמן שאנחנו מתעסקים בדברים חשובים, מתחת לאפנו מתרחש תהליך חשוב עוד יותר. הפלסטינים, בעידוד ובתמיכת האיחוד האירופי, נוגסים בשטחי C וקובעים עובדות בשטח. מרגע שהם מצליחים לקבוע עובדה – קשה מאוד לשנותה. ראו מה קורה כבר שנים עם חאן אל אחמאר".

לדבריו, "הפתרון הוא התיישבות בשטחי יו"ש. אנחנו צריכים לחזור ולהוביל את הבניה בכל חבלי המולדת ולספק את התשתית לתושבים שקובעים בגופם ובביתם את גבולות מדינת ישראל.

"העם בחר לא רק ברפורמה המשפטית – אלא בממשלת ימין שיכולה לעשות היסטוריה ולעצב את פניה וגבולותיה של מדינת ישראל לעולמי עד".

עוד אמר אדלשטיין: "הצעת החוק הזו באה לתקן את אחת העוולות הגדולות בתולדות מדינת ישראל – ההתנתקות החד צדדית והפקרת שטחי המולדת לידיו הזוממות של האויב.

"ביטול חוק ההתנתקות יחזיר את השליטה בשטח לידיים ישראליות, יאפשר את זכותם הדמוקרטית של תושבי ישראל למימוש חוק חופש התנועה במדינת ישראל ויציל את ההתיישבות בצפון השומרון.

אני מודה לחברתי השרה אורית סטרוק ולחברי יוסי דגן על השותפות והתמיכה הרבה ביוזמתי זו. יחד, כולנו, נשנה את פני מדינת ישראל ונבטיח את עתידה לדורי דורות. ויתרנו על שטחים - קיבלנו טילים. נחזיר שטחים - נקבל חיים!"

על הצעת החוק חתומים כאמור 44 חברי כנסת מכל הקואליציה. ראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו, היה מיוזמי הצעת החוק בכנסת הקודמת וחתם עליה ביושבו כיו"ר האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר