צפו בחיסול המחבלים

אחרי שבוע וחצי ברשות הפלסטינית גילו שהמחבל בישראל

שבוע וחצי לאחר פעילות כוחות הביטחון ביריחו וחיסול חוליית חמאס שביצעה פיגוע ירי בישראל, הפלסטינים גילו כי אחד המחבלים שנפצע קשה, מורדם ומונשם בישראל (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

לפני שבוע וחצי ביצעה ישראל מבצע לחיסול המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במסעדת בורד יריחו בצומת אלמוג, פיגוע שהסתיים בנס ללא נפגעים בשל מעצור בנשק המחבלים. ארבעה מחבלים חוסלו בידי כוחות הביטחון ואחד נוסף נלקח בידי ישראל והוא מורדם ומונשם בבית החולים הדסה עין כרם. הפלסטינים חשבו שכל החמישה נהרגו ורק היום גילו על הפצוע בשל ביטול התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית.

על פי ההערכות, כל גופות המחבלים בידי ישראל בנוסף למחבל תאאר עווידאת, שנפצע קשה במבצע ומאושפז מאז.

בדרך כלל ישראל הייתה מעדכנת את הפלסטינים באירועים כאלה, אך בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית לנתק את התיאום הביטחוני עם ישראל הפעם הם נותרו ללא המידע.

הפעילות הישראלית ביריחו הייתה אירוע חריג למדי, שכן בדרך כלל אין באזור זה בעיות ביטחוניות. יריחו נחשבת לאחת משתי הערים התיירותיות החשובות בשטחי הרשות הפלסטינית וככזו היא בדרך כלל שקטה ביטחונית. סיבה נוספת ל"שקט" בעיר היא הימצאות כמה ממוסדות הביטחון של הפלסטינים בעיר.

כזכור, במהלך ניסיון הפיגוע, הגיעו שני מחבלים חמושים בנשק ואפודים לפתח המסעדה, בה שהו באותו הזמן כ-30 סועדים, על מנת לבצע מסע רצח המוני. בשל מעצור בנשקים, נמלטו המפגעים לכיוון יריחו ובכך נמנע בחסדי שמים פיגוע ממנו היו נפגעים רבים.

לאחר כמה ימים, גדוד לביאי הבקעה קיבל את המשימה לבדוק ולסרוק מבנה שכונה "הצימר", וזאת במסגרת החיפושים אחר חוליית טרור של חמאס שביצעה את פיגוע הירי לעבר מסעדה בורד יריחו.

סמוך לצימר, זיהה המ"פ מחסן והחליט לבדוק אותו. כשהכוח התקרב למחסן, נפתחה לעברו אש כבדה. המ"פ ספג קליע שפגע במחסנית ובאפוד הקרמי ואך בנס לא התפוצץ כלום והוא לא נפגע.

הכוח השיב מכת אש לעבר המחסן וחיסל את המחבלים שהסתתרו במקום. במחסן, נתפסה תחמושת רבה, ובצה"ל מעריכים שהמחבלים נערכו לקרב עם כוחות צה"ל עם תחמושת רבה ורימוני יד כדי לנסות לפגוע בחיילים ובחסדי שמים מזימתם לא צלחה והם חוסלו במהירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר