'חברון' ו'תולדות אהרן' התאחדו

"השטן עובד עכשיו חזק"; עשרות כהנים הגיעו לבית הגר"מ שטרנבוך לרגל יום הולדתו | צפו

מעמד מיוחד נערך ביום הולדתו של הגאון רבי משה שטרנבוך, עשרות כהנים מישיבת חברון ומחסידות תולדות אהרון, הגיעו למניין מיוחד שיזם מקורבם של גדולי ישראל | לאחר התפילה, נשא הגר"מ דברי חיזוק על המצב כיום ואמר: "אנו נמצאים במצב של שלש שעות אחרונות לפני ביאת משיח ולכן יש ניסיונות קשים באמונה, | צפו (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"מ שטרנבוך בתפילה (צילום: ללא קרדיט)

ישיבת חברון וחסידות תולדות אהרון התאחדו: לרגל יום הולדתו של ראב"ד 'העדה החרדית' וראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך, הגיעו עשרות כהנים למעונו בשכונת הר נוף בירושלים.

בשבוע שעבר ביום כ"ד שבט חל יום הולדתו התשעים ושבע של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך. לרגל יום הולדתו התכנסו באורח נדיר עשרות כהנים מחוגים שונים, בחורי ישיבת חברון לצד פרחי חסידי תולדות אהרן לברך את פוסק הדור ב"ברכת כהנים" במהלך תפילת שחרית בביתו - מדובר ביוזמה של תושב שכונת הר נוף ומקורבם של גדולי ישראל, הרב אברהם ישעיהו שטרן.

לאחר תפילת שחרית נשא הרב שטרנבוך דברי חיזוק בפני בחורי חברון ותולדות אהרן, והתייחס למצב הקשה בארץ ובעולם לאחר הפיגועים ורעידות האדמה, ועורר כי אנחנו במצב קשה וצריכים להתחזק באמונה.

"אנחנו במצב קשה מאוד מאוד, בתנ"ך (זכריה י"ד ב) מבואר שחצי ירושלים ייחרב לגמרי לפני מלחמת גוג ומגוג, ואנחנו לא יודעים הפרטים בדיוק איך זה יהיה, אבל ברור שיהא חורבן נורא על כל מה שחטאנו לקב"ה כל הימים ועלינו להתעורר לתשובה,.

"מה שקורה עכשיו בעולם זה מכות מהקב"ה שדופק על הדלת וצועק מה איתכם, למה לא רואים אצלכם מהפכה לפני החושך הגדול של המלחמה לפני ביאת משיח".

עוד אמר הרב שטרנבוך לבחורים: ,המצב קשה מאוד. אנא מפניך אברח. לא יודעים אפילו איפה לברוח. אנחנו צריכים להחזיק מעמד, ולהמשיך להתגבר על הניסיונות הקשים עד שיבוא משיח צדקינו בקרוב. אנחנו צריכים להתחזק באמונה כי קשה מאוד לעבור כ"כ הרבה ניסיונות שהם בלא שיעור וגבול. מהרי"ל דיסקין אמר לפרש מה שאומרים בהושענות "הושענא נא שלש שעות הושענא" ששלש שעות האחרונות לפני ביאת משיח יהיה ניסיונות קשים באמונה. וכל אחד יתחזק, ובעז"ה נראה נפלאות שהכל תלוי בנו".

"אם רק חושבים על העתיד אפשר לדאוג מה יהיה", אמר הגר"מ לבחורים, "אבל רק עם אמונה וביטחון אפשר להחזיק מעמד. ועלינו לדעת שכשם שהבהמה לא יכולה להבין מהו אדם, כך גם אנחנו בשום אופן לא יכולים להבין את הקב"ה, מדוע הוא רואה דם ישראל נשפך ושותק".

בסיום אמר הגר"מ: "השטן עובד עכשיו חזק כי הוא יודע שברגע שהשי"ת יראה שאנחנו חוזרים בתשובה, הוא יבטל אותו לגמרי – בביאת משיח, והעבודה שלנו הוא להתחזק בלימוד, וכמו שאמר הגר"א שכל מילה ומילה של לימוד התורה זה מצוה בפני עצמה. ובעז"ה נראה נפלאות ממש, והשי"ת יעזור שנראה בעינינו את גאולת ישראל ואת משיח צדקינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר