בגלל הרפורמה?

סקר: הליכוד מתרסק - מפלגות הימין מאבדות את הרוב

הפער בין הליכוד ליש עתיד מצטמצם בסקר חדש המתפרסם היום - לכדי מנדט אחד בודד. המפלגה המרוויחה מהתרסקות גוש הימין - חרדים, היא מפלגתו של בני גנץ (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Michael Giladi/Flash90)

ברקע הרפורמה המשפטית, סקר חדש המתפרסם היום (שישי) בעיתון מעריב, מראה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום - התוצאות היו הפוכות מכפי שהיו בקלפי.

על פי הסקר שנערך על ידי על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, בניהולו של ד"ר מנחם לזר, מפלגות הקואליציה הנוכחית יורדות ל-55 מנדטים, ואילו מפלגות גוש השמאל-ערבים שבאופוזיציה, עולות למספר של 65 מנדטים.

מנתוני הסקרר עולה כי הפער בצמרת מצטמצם משמעותית, כאשר הליכוד עם 27 מנדטים לעומת יש עתיד עם 26 מנדטים. המחנה הממלכתי עם 19 מנדטים.

בהמשך הרשימה - המפלגות החרדיות. ש"ס עם 10 מנדטים ויהדות התורה עם 7.

עוצמה יהודית אף היא עם 7 מנדטים, הציונות הדתית עם 5 מנדטים, וכך גם העבודה, חד"ש-תע"ל וישראל ביתנו, עם 5 מנדטים למפלגה. מרצ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים.

עוד עולה מהסקר, בנוגע לרפורמה המשפטית: 43% סבורים כי יש לעצור את הליך החקיקה כתנאי להידברות, בעוד 42% סבורים שההידברות צריכה להתקיים, גם אם תהליך החקיקה ממשיך. 18% נוספים השיבו בתשובה לשאלה האם יש לעצור את תהליך החקיקה כתנאי להידברות - "לא יודע".

לשאלה, "האם להערכתך, בטווח הנראה לעין, השסע החברתי בין התומכים ברפורמה למתנגדים לה יחריף או יירגע" – 67% השיבו "יחריף", לעומת 24% בלבד, שסברו שהוא "יירגע". 9% נוספים השיבו "לא יודע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר