הותר לפרסום

החשש מפיגועי חקיינות: נעצרו מבוקשים החשודים ברצף פיגועי ירי על רכבים ישראליים

במהלך השבועות האחרונים נעצרו לחקירת שב"כ שמונה חשודים שלקחו חלק ברצף פיגועי ירי ללא נפגעים בתקופה האחרונה במרחב חטיבת בנימין | במקביל, עולה חשש במערכת הביטחון לפיגועי חקיינות בעקבות סרטון הסברה שהופץ בעזה | ההערכה היא שהמחבלים שביצעו פיגועים מסתתרים ביריחו | כל הפרטים (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחבלים שנעצרו (צילום: דוברות המשטרה, שב"כ וצה"ל)

הותר לפרסום: שב"כ וצה"ל עצרו שמונה פעילי טרור החשודים ברצף פיגועי ירי שהתרחשו במרחב חטיבות בנימין ואפרים

במהלך השבועות האחרונים נעצרו לחקירת שב"כ שמונה חשודים שלקחו חלק ברצף פיגועי ירי ללא נפגעים בתקופה האחרונה במרחב חטיבת בנימין. כמו כן, כלי הנשק ששימשו את החשודים לביצוע הפיגועים הוחרמו.

במהלך חקירות החשודים בשב״כ נחשפה מעורבותם של בלאל ברגותי ואחמד עקל, תושבי הכפר בית רימא/בנימין בשני פיגועי ירי שבוצעו נגד כוחות צה״ל בכפר נבי צאלח בתאריכים 07.12.2022 וב-26.01.2023. כמו כן, עלה בחקירות כי נוסף היה מעורב בפיגוע ירי שבוצע לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר רוואבי ב-03.02.2023.

בנוסף, נחשפה מעורבותם של חסן מנאצרה ועלאא מנאצרה, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה, בפיגוע הירי שבוצע בליל ה-27.01.2023 לעבר מעבר קלנדיה, ומעורבותו של אחמד אבו ערידה, תושב מחנה הפליטים ביתוניא בפיגוע הירי שהתרחש ב-27.01.2023 לעבר מעבר ביתוניא.

במהלך החקירות נחשפה גם מעורבותם של מחמד מחרוק וג'בריל זבידי, תושבי מחנה הפליטים ג׳לזון בביצוע פיגוע הירי שהתרחש ב-18.12.2022 לעבר היישוב בית אל.

מדוברות כוחות הביטחון נמסר בהודעה משותפת: "איתור חוליות הטרור המקומיות בהן היו חברים, וסיכולן המהיר הסיר איום ממשי מהשטח. בתום חקירתם צפויים החשודים לעמוד לדין על פעילותם. שב"כ וצה״ל ימשיכו לפעול לסיכול פעילויות טרור ולמצות את הדין עם המעורבים בפעולות אלה".

גורם בטחוני מדבר הבוקר על המצב המתוח ואומר: "אנו חוששים מפיגועי חקיינות נוספים בכבישים, אחרי מה שקרה בחווארה ופיגוע הירי אתמול בלילה, אנו חוששים שמחבלים יצאו לבצע פיגועים דומים - שתוך כדי נסיעה יורים ונמלטים, לאחרונה פורסם סרטון הסברה שבודקים את מקורו שככל הנראה מגיע מעזה, בו יש הדרכה למחבלים איך לבצע פיגועי ירי בכבישים בלי לצאת מהרכב, חוששים שזה יתפוס תאוצה".

יצוין, כי הבוקר בכניסה ליריחו, הצבא בדק כל פלסטיני שמבקש לצאת או להיכנס ליריחו, מחסומים נפרסו כאמור בכניסות וביציאות, הערכה שהמחבל מסתתר שם. מי שמנהל את המצוד אחרי שני המחבלים מחווארה וצומת הערבה אתמול זה השב"כ יחד עם צה"ל ומג"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר