"זה יום גדול"

הלחץ על גפני עבד: תוספת תקציבית משמעותית לתלמודי תורה

בשורה לילדים החרדיים: התקציב שהיה מיועד עבור החינוך הצטמק בשנים האחרונות - ובשיאו הגיע רק לשלושים אחוזים | יו"ר ועדת הכספים גפני, סיכם עם רה"מ נתניהו ושר האוצר, כי התקציב יוגדל כפי שהיה בעבר ל-55 אחוזים | כל הפרטים (חדשות חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפגישה של איגוד הת"תים עם גפני, אתמול (צילום: ללא קרדיט)

הילדים החרדים יקבלו את המגיע להם: מנהלי מוסדות הפטור (תלמודי התורה החרדיים. ח"ב), הגיעו להבנות וסיכומים ברורים עם יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני בנוגע לעלייה בתקציב תלמודי התורה.

לאחר שבועות של לחצים, נערכה אתמול (רביעי) פגישה מכרעת בלשכתו של יו"ר ועדת הכספים גפני, עם מנכ"ל איגוד מוסדות הפטור הרב מרדכי יעקבזון, הרב גדעון לוריא מהל ת"ת קהילת קמיניץ והרב בן ציון קוגלר מנהל ת"ת חוות דעת, בכדי לדון על תיקון התקצוב של ילדי התתי"ם במוסדות הפטור - כפי הדרישה של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

דרישת איגוד מוסדות הפטור הייתה, לתקן עוול של שנים רבות בתקציבי מוסדות הפטור, שבבסיס היה אמור לעמוד על 55%, אך אם השנים נשחק עוד ועוד עד לכדי 30%, דבר שהיווה פגיעה קשה ומתמשכת בתלמידים ובמלמדים.

כעת לראשונה בתקציב של שנת הלימודים הבאה, יעמוד התקציב על סך 55% באופן אמיתי כפי שהיה צריך להיות במשך כל השנים. וכן לראשונה יקבלו מוסדות הפטור תקצוב מלא לצהרונים, תוכניות חינוכיות תוספתיות וסעיפים חשובים נוספים,

בנוסף, על פי הסיכום וההבנות, יינתן מענה לתלמידי החינוך המיוחד ויחוקק חוק המאפשר למוסדות הפטור לשלב ולקדם תלמידים הזקוקים לכך.

בפגישה שקיימו חברי הנהלת האיגוד עם ח"כ גפני וצוות לשכתו, סוכם גם על הקמת מנגנון משותף לגפני והנהלת האיגוד - בשילוב משרדי החינוך והאוצר שיוודא את ביצוע התקציב בפועל למוסדות הפטור וזאת על מנת לתת מענה לשיפור תנאי ההעסקה של המלמדים והורדת השכ"ל ככל שניתן.

מנכ"ל מוסדות הפטור מוטי יעקבזון מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת': "זה יום גדול בו העוול ההיסטורי כלפי הילד החרדי תוקן, לילד חרדי יש את הזכות ללמוד ולקבל את התנאים המינימליים שמגיעים לו, בזכות ולא בחסד".

"בשם האיגוד ובשם כלל מנהלי מוסדות הפטור, אנו מודים ומברכים את ח"כ גפני - ואת עוזרו מוישי זלושינסקי, את סגן השר אורי מקלב, ויו"ר וועדת החוקה יעקב אשר, וכן את רו"ח אביגיל שיקובצקי (שחישבה את הפערים המגיעים), על הדאגה והמסירות למען מוסדות החינוך, וההישג ההיסטורי בתוספת התקצוב המשמעותית למוסדות הפטור. וזאת כפי שסוכם בפגישה שנערכה בינם לבין ראש הממשלה ושר האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר