צפו בתיעוד

באישון לילה: מתנגדי הרפורמה צבעו את הכביש לבג"צ

במהלך הלילה צבעו עשרות מתנגדי הרפורמה המשפטית את הדרך המובילה ממגרש הרוסים לבית המשפט העליון: "ההיסטוריה מלמדת שהחרבת המוסדות הדמוקרטים מובילה בהכרח לרדיפה, השתקה וצנזורה של אמנות" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילומים: : אמיר גולדשטיין ואורן אלון, )

במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) צבעו עשרות אמנים, מתנגדי הרפורמה המשפטית, את הדרך המובילה ממגרש הרוסים לבית המשפט העליון, לאורך הדרך נצבע פס בצבע אדום וורוד, וזה לקראת מרתון ירושלים שיתקיים מחר.

בשעות הבוקר הודיעה המשטרה כי חמשה חשודים נעצרו בחשד להשחתת פני מקרקעין, זאת לאחר שעל פי החשד היו מעורבים בצביעת כבישים שלא כחוק.

על פי החשד, חלק מהחשודים במסווה של פועלים לבושים סרבלים לבנים, עטו מסיכות על פניהם ובעזרת שימוש בכלי עבודה, ריססו לאורך הדרך קווי צבע אדום - ורוד בניגוד לחוק.

לדברי מארגני המחאות: "הפס שנצבע הבוקר מסמן את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין מערכת משפט עצמאית לבין חופש הביטוי והיצירה. ההיסטוריה מלמדת שהחרבת המוסדות הדמוקרטים מובילה בהכרח לרדיפה, השתקה וצנזורה של אמנות, תרבות ויצירה".

האמנים טענו כי: "הצבע שנבחר הינו צבע שפותח במיוחד לטובת המייצג וקל להסרה. והוא פותח לאחר התייעצות עם מומחים".

""אנחנו אוהבים את העיר שלנו", אמרנו האמנים שביצעו את הצביעה: "והחלטנו לסמן את המרחב הציבורי בשביל לומר כמה הוא חשוב לנו, לא בשביל לפגוע בו. חשוב לנו שיופיה של העיר יישמר, למען כל המגוון של תושביה. זאת ההתחלה, אבל היא רק חלק ממהלך גדול יותר שמספר את הסיפור שבלי דמוקרטיה אין תרבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר