"כולנו אחים אנחנו" | צפו

הראשון לציון: כן להידברות על רפורמת המשפט, שלא תהיה מלחמת אחים - זה מטריד

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הערב לרפורמת המשפט שמובילה ממשלת נתניהו השישית וקרא להידברות בין הצדדים בכדי למנוע 'מלחמת אחים' | הדגיש שבית הדין הגדול צריך להיות מעל בית המשפט העליון והסביר את 'חוק החמץ' | צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דר וסוחרת)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, קרא הערב (מוצאי שבת) להידבר על רפורמת המשפט אך הדגיש כי צריך להסביר לבג"צ שלא יתערבו בנושאי דת ומדינה. צפו בדברים.

בפתח שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים, התייחס הראש"ל להתערבות בג"צ בפסקי בית הדין הגדול ואמר: "אני אומר חבל, למה? אנחנו בית הדין הגדול, הם בית המשפט העליון, למה הם צריכים להיות מעלינו, למה לא הפוך שאנחנו צריכים להיות מעליהם.

"עכשיו", הוסיף הראש"ל: "כל הרפורמה המשפטית שאנחנו עושים - צריכים שיהיה שלום בעם, כל המחלוקות והמלחמת אחים שעושים - זה דבר מטריד, זה כואב מאוד. אני לא מתערב בדברים האלו, אבל לפחות צריך לשכנע אותם, לעשות מפגשים ולהסביר להם, לפחות בענייני דת שלא יתערבו. מה אתם מתערבים בענייני דת של בית הדין הרבני? אתם לא מעל בית הדין הגדול".

לדברי הרב הראשי: "בעניינים של דת - צריך להסביר להם. חמץת בבתי חולים, אמרתי להם 'אנשים יפחדו להתאשפז בבתי החולים, למה? כי יש חמץ בבית חולם'. לדבר איתם, לנסות".

"שאר הדברים אני לא מתערב, ברפורמה, מה שאני לא מבין למה אני צריך להתערב?", הוסיף הגר"י יוסף.

בסיום דבריו הדגיש הרב: "כדאי שתהיה הידברות בניהם, שלא יהיה חס ושלום מלחמת אחים, אנחנו כולנו עם ישראל, ואהבת לרעך כמוך, כולנו אחים אנחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר