המפגינים מתנגדים

כך ימונו השופטים: רוטמן ריכך פעם נוספת את הרפורמה

הדיונים בוועדת החוקה של הכנסת נמשכים, ויו"ר הוועדה שמחה רוטמן הציג ריכוך נוסף, והפעם בשיטת מינוי השופטים | מארגני המחאה, כצפוי, דוחים גם את הפשרה הנוכחית (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר וועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן עדכן הערב (ראשון) בוועדה, הדנה מאז הבוקר בחוקי הרפורמה המשפטית, על ריכוך נוסף במתווה.

רוטמן אמר: "אני מציע שמינוי שופטים לבית המשפט העליון יהיה ברוב רגיל של 6 חברים מתוך 11 חברי הוועדה. אולם מהמינוי השלישי והלאה הרוב הממנה חייב לכלול נציג מהשופטים ונציג מהאופוזיציה. כך מעניקים מענה לחשש שהקואליציה תשתלט על בית המשפט העליון ומצד שני מאפשרת לקואליציה 2 מינויים".

המשמעות היא, כי כל קואליציה תמנה רק 2 שופטים בהתאם להשקפת עולמה, כאשר ממשלות ימין ימנו שופטים שמרניים ואילו ממשלות שמאל ימנו שופטים אקטביסטיים, ושאר השופטים שימונו בכל תקופת כהונת קואליציה, יהיו שופטים המוסכמים על כל הצדדים.

כצפוי, גם הצעה זו נדחתה על ידי מארגני הפגנות השמאל, שמסרו כי "רוטמן מציע לבצע פיגוע בתוך בית המשפט העליון. להכניס לתוכו שופטים שפוטים שמחויבים לשלטון ולא לחוק. הוא עומד לגלות שעם ישראל לא מטומטם כמו שהוא חושב, נעמוד כחומה בצורה מול תכניות הזדון שלו להפוך את ישראל לדיקטטורה".

מנגד, התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה לשינויים המוצעים בועדה לבחירת שופטים: "אנו רואים בחומרה את הויתור על הדרישה הבסיסית ביותר והיא מינוי שופטים על ידי נבחרי הציבור ללא יכולת וטו של שופטים. ההצעה החדשה שמעניקה זכות וטו על מינוי שופטים לבית המשפט העליון החל מהמינוי השלישי, לא מקובלת. בעוד שניתן להכיל דרישת רוב של שבעה במינוי שופטים לביהמ״ש העליון, שתחייב את תמיכת נציג השופטים או את תמיכת נציג האופוזיציה, לא ניתן לקבל דרישה שתחייב בכל מחיר תמיכה של נציג השופטים, שכן מדובר בהשארת זכות הוטו בידי השופטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר