קבלות טובות

ניצולות יד לאחים בזום עם רחל אימנו ביום פטירתה

גם השנה, למרות סגירת קבר רחל אימנו בשל המלחמה, החליטו ביד לאחים שלא לוותר על המסורת וקיימו את ההתכנסות השנתית של נשות יד לאחים באמצעות הזום.

אסף מגידו | כיכר השבת |
ניצולות יד לאחים בזום עם רחל אימנו (צילום: יח"צ)

100 ניצולות יד לאחים לצד צעירות יהודיות שעדיין נמצאות בקשר עם ערבים, השתתפו בערב התחזקות מיוחד לרגל יום פטירתה של רחל אימנו.

במסורת של שנים ארוכות, מידי שנה מגיעות מאות ניצולות יד לאחים לקברה של רחל אימנו בבית לחם, לתפילה מיוחדת שבה הן מבכות על מר גורלן ומתפללות לחיים טובים יותר. בכל פעם מחדש נערך להן לפני-כן יום מלא וגדוש בפעילויות, ארוחות והרצאות על רחל אימנו ועל התחזקות בחיים היהודיים.

השנה, למרות סגירת הקבר בשל המלחמה, החליטו ביד לאחים שלא לוותר על המסורת וקיימו את ההתכנסות השנתית באמצעות הזום.

במשך שלש שעות הן האזינו להרצאות מפי מיטב המרצות של יד לאחים. ההרצאה המרכזית נמסרת מפי הרבנית אורית סלומון שסיפרה להן באריכות על רחל אימנו בליווי אירועים המוזכרים במדרשים אשר רלוונטיים במיוחד בימים אלו. היא ריתקה כשסיפרה על צערה בגלות ועל בכיה על ילדיה הנתונים בצרה ובשביה – עניין הנוגע להן אישית כמי שהיו או עדיין שבויות בידי בעלים ערביים, ועל אחינו היהודים, החיילים והאזרחים השבויים והנעדרים בעזה.

הדברים נפלו כמובן על אוזניים קשובות, ולאחר מכן ניתנה זכות הדיבור לכל אחת מהמשתתפות שרצתה לומר כמה מילים או לקבל החלטות טובות. בנות רבות הודיעו בתורן כי הטבח הנורא והמלחמה גרמו להן להבין עוד יותר את הטעות שעשו והן החליטו להתחזק ביהדותן. כמה מהן גם קיבלו החלטות טובות כמו לשמור שבת, להקפיד על אכילת מזון כשר, לשלוח את הילדים לחינוך תורני, להכשיר את המטבח ולהדליק נרות שבת.

ביד לאחים אומרים: "דמותה של רחל אימנו היא תמיד אבן שואבת עבור הנשים המטופלות על ידינו ועבור הגיבורות שכבר יצאו מקשרים הרסניים אלו. רחל, שידעה מהו סבל ומכאוב ושעומדת לפני כיסא הכבוד ומתפללת על ילדיה, היא דמות שכל אחת מהן מזדהה איתה. בכל שנה אנו רואים שהנסיעה לרחל אימנו, אליה רבות מהן נחשפות לראשונה בחייהן, מחוללת בהן נפלאות. ב"ה שגם השנה זכינו לראות את השינוי שחל בזכות רחל אימנו העומדת ומעתירה על כל אחת מהן ועל צאצאיה היהודים".

ניצולות יד לאחים בזום ביום הילולת רחל אמנו (יח"צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר